اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دودسته‌بندی نشدهستون وسطسیاسیفرهنگی

در حوزه خدمات توانبخشی 9 کد خدمتی دیگر به معلولان زیرپوشش بهزیستی استان در سال جاری اضافه شد

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ از اهواز، محمدرضا رضایی امروز دوم آبانماه در اتاق خبر که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز برگزار شد، با بیان اینکه در استان خوزستان دو میلیون ششصد هزار نفر بیمه شده داریم، اظهار داشت: از این رقم عدد یک میلیون و چهارصد هزار نفر در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، همچنین 600 هزار نفر در قالب صندوق بیمه همگانی که هیچ حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند و از سمت دولت پرداخت می‌شود و نیز صندوق دیگر ما به نام کارکنان دولت است که 300 هزار نفر عضو آن است. بقیه افراد تحت پوشش بیمه در قالب کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی قرارداد دارند.

 

وی با بیان اینکه از دهک یک تا پنج حق بیمه آنها رایگان است، گفت: دهک شش حق بیمه آن 20 درصد، دهک هفت حق بیمه آن 30 درصد، دهک هشت حق بیمه آن 40 درصد و دهک نه حق بیمه آن 50 درصد است.

 

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به اینکه با دو هزار و دویست مرکز قرارداد بیمه در استان داریم، گفت: در استان خوزستان با دو هزار و دویست مرکز، 700 پزشک، 650 داروخانه ،100 درمانگاه، 100 مرکز ترک اعتیاد و 53 بیمارستان قرارداد بیمه داریم.

 

رضایی در ادامه با بیان اینکه از سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی در حوزه خدمات توان بخشی و بیماران اوتیسم منعقد کرده‌ایم، گفت: در اجرای ماده 6 قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب مجلس شورای اسلامی و براساس تفاهم‌نامه سازمان بیمه سلامت با سازمان بهزیستی، 9 کد خدمتی دیگر به معلولان زیرپوشش بهزیستی استان در سال جاری اضافه شد که در مجموع این تعداد به 59 کد خدمتی افزایش یافته است. همچنین در این زمینه 52 هزار نفر در استان خوزستان نشان‌دار شده‌اند، همچنین در حوزه روانشناسی روان درمانی و مشاوره تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به صندوق حمایت بیماران صعب العلاج گفت: این صندوق از آبان سال گذشته تاسیس شد و مبلغی قریب به صد میلیارد تومان برای استان جذب شد. از 100 درصد هزینه بیمه 75 درصد در حوزه بستری و 25 درصد در بخش سرپایی هزینه می شود.

 

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان از فعال شدن سامانه 1666 به منظور اطلاع‌رسانی به افراد زیرپوشش بیمه سلامت خبر داد و افزود: برخی از شرکت‌ها و افراد سودجو با ارسال پیامک، انجام دادن برخی خدمات را که دولت به صورت رایگان انجام می شود مطالبه وجه می‌کنند که باید مردم مواظب ترفندها این افراد باشند و فریب نخورند. با استفاده از سامانه مربع 1666 * از طریق تلفن همراه شماره‌گیری کنند تا از زیرپوشش بودن یا نبودن خود در بیمه سلامت اطمینان حاصل کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به بیمه اتباع بیگانه گفت: در این باره تفاهم‌نامه‌ای با وزارت کشور و اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خوزستان منعقد شده است. در استان خوزستان قریب به چهار هزار نفر اتباع خارجه است که تحت پوشش بیمه سلامت هستند. افرادی که به صورت قانونی وارد شده‌اند و اسامی آنها در اختیار ما گذاشته شده است، به مانند دیگر بیمه‌شدگان می‌توانند بیمه دریافت کنند؛ حق بیمه آنها دو برابر یک فرد ایرانی است.

 

رضایی به بیمه ناباوری در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در استان خوزستان هزار و پانصد زوج ناباور داریم که تحت پوشش بیمه هستند.

 

وی با اشاره به اعتبار أخذ شده در بحث بهداشت و درمان در استان خوزستان گفت: در استان خوزستان امسال دو هزار و پانصد میلیارد تومان در بحث بهداشت و درمان اعتبار أخذ شده است. بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی هم در بخش خصوصی و هم دولتی می‌تواند خدمات دریافت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا