اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهایران و جهانتیتر دوستون وسطفرهنگی

رییس دانشگاه فرهنگیان خوزستان: معارض زمین‌های دانشگاه فرهنگیان خوزستان خلع ید شد

به گزارش خوز 24 از اهواز – مسعود صالحی شبلیزی پیش از ظهر امروز دوشنبه 21 خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در اهواز دارای ۲ پردیس خواهران و برادران است که پردیس خواهران آن در پادادشهر واقع شده و پردیس برادران در شهرستان کارون قرار دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان با بیان اینکه این دانشگاه از سال ۵۹ دانشجوی تربیت معلم داشته است، تصریح کرد: در این دانشگاه حدود یک هزار و ۳۰۰ دانشجوی شبانه روزی و ۷۰۰ نفر دانشجوی مهارت آموزی مشغول به تحصیل هستند، همچنین دوره‌های کوتاه مدت و پودمانی برای معلمان آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود معارض برای پردیس حضرت رسول اکرم (ص) اظهار کرد: اشخاصی حدود ۴۰ سال اعلام مالکیت ۱۵۰ هکتار اراضی در آن منطقه را داشتند که در این خصوص پیگیری‌های بسیاری را داشتیم و سال گذشته در نامه‌ای مشکلات دانشگاه فرهنگیان از جمله داشتن معارض پردیس مذکور را به نماینده ولی فقیه در خوزستان اعلام کردیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان ادامه داد: ۱۱ بهمن ماه سال گذشته رأی دیوان عالی کشور مبنی بر اینکه آن شخص مالکیتش رد شده است، اعلام شد؛ همچنین با پیگیری‌های رئیس دادگستری خوزستان فرد معارض خلع ید و هفت هکتار از اراضی به دانشگاه فرهنگیان داده شد.

صالحی شبلیزی با بیان اینکه وجود معارضان جلوی بسیاری از اقدامات و پیشرفت عمرانی دانشگاه را گرفته بود و دانشجویان را تحت فشار قرار می‌داد، تصریح کرد: مقرر شده بود سال ۱۴۰۱ مجموعه ورزشی به صورت طرح ملی در پردیس مذکور ساخته شود که شخص معارض جلوی کار را گرفت و مجموعه را در مرکز پسرانه اندیمشک ساختیم که این خود اعتراض دانشجویان را به همراه داشت، اقدامات در خصوص حل مساله آب و فاضلاب و موارد دیگری بود که به نتیجه‌ای نرسید.

وی اضافه کرد: هم اکنون مصوب کرده‌ایم تا مجموعه ورزشی جدیدی در پردیس حضرت رسول (ص) ساخته شود.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی، اوج اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است که ما با برگزاری یک انتخابات پرشور می‌توانیم تمام اذهان دنیا را متوجه نظام اسلامی کنیم.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: مردم وارد صحنه انتخابات خواهند شد و بار دیگر حماسه پرشور را رقم خواهند زد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا