اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

خانه فناور محیط زیست خوزستان افتتاح شد

 

به گزارش خوز 24 از اهواز – علی‌محمد آخوندعلی در آیین افتتاح «خانه فناور محیط زیست استان خوزستان» که امروز (۲۱ خرداد) در تالار اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، با گرامیداشت هفته محیط زیست، اظهار کرد: برای راه‌اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه، تلاش‌های بسیاری شده و این پردیس مستقل است و ماه گذشته، موافقت کتبی و اصولی شورای گسترش را از وزارت علوم دریافت کرد. ایجاد خانه فناور محیط زیست استان خوزستان در این پردیس می‌تواند به یکپارچه‌سازی فعالیت‌های زیست محیطی فناورانه و کاهش فعالیت‌های جزیره‌ای، کمک کند.

وی با اشاره به پژوهش‌های زیست محیطی انجام شده در دانشگاه شهید چمران اهواز، افزود: امیدواریم جامعه دانشگاهی بتواند بیش از پیش در راستای بهبود وضعیت منابع طبیعی و کاهش تخریب محیط زیست، گام بردارد.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه ایجاد خانه فناوری محیط زیست اقدام مهمی است، گفت: دانشگاه بارها برای همکاری با محیط زیست اعلام آمادگی کرده است و در دو سال اخیر، طرح‌های با ارزشی ارائه شد که امیدواریم عملیاتی شوند.

آخوندعلی ادامه داد: تشکیل کارگروه علم و فناوری در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی باعث شناسایی ظرفیت‌های فناورانه استان‌ها براساس اسناد بالادستی شده است. هم‌راستا با این اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی، کارگروه‌هایی در استان شکل گرفته است تا کاگروه علم و فناوری را یاری کند.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: همچنین مجلس شورای اسلامی نیز برای راه‌اندازی دفتری در دانشگاه شهید چمران اهواز، اعلام آمادگی کرده است.

آخوندعلی بیان کرد: تشکیل خانه فناور محیط زیست استان خوزستان ظرفیت مهمی برای گردهم آمدن متخصصان و ارائه ایده‌ها و دستاوردهای این حوزه است. با توجه به منابع آبی، خاکی، کشاورزی، صنایع و… در استان خوزستان اگر منابع مالی لازم جذب شود، خانه فناور محیط زیست استان خوزستان می‌تواند پایگاهی مهم برای بررسی مسائل و مشکلات این حوزه‌ باشد.

وی گفت: امیدوارم راه‌اندازی خانه فناوری محیط زیست در دانشگاه شهید چمران اهواز فرصتی برای انجام منسجم فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی باشد.

امین خرمیان، سرپرست پردیس علم و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز نیز بیان کرد: راه‌اندازی خانه فناور محیط زیست استان خوزستان از جمله اقدامات مشترک با همکاری اداره کل محیط زیست استان است که در راستای منویات مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی استان خوزستان گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از توانمندی‌های اعضای هیئت علمی، دانشجویان و شرکت‌های فناور، راه‌کارهای لازم برای حل مشکلات زیست محیطی استان را ارائه دهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا