اخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در مراسم آغاز عملیات اجرایی حفاری ۲۴ حلقه چاه در میدان نفتی یادآوران: اختصاص سه دستگاه حفاری خشکی برای حفر شش حلقه چاه / حفر نخستین چاه توسط دکل ۹۲ فتح کلید خورد

 

به گزارش پایگاه خبری خوز 24 از خوزستان – حمیدرضا گلپایگانی روز چهارشنبه 23 خردادماه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی حفاری ۲۴ حلقه چاه طرح افزایش تولید میدان مشترک نفتی یادآوران اظهارکرد: با توجه به روند فعلی در آینده شاهد شرایط بهتر این شرکت به ویژه در ناوگان و بهبود راندمان در عملیات حفاری خواهیم بود.

وی بر برنامه‌ریزی دقیق، کامل و تجهیزات پیشرفته‌تر با توجه به اهمیت میادین مشترک تاکید کرد و گفت: این شرکت در میادین مشترک دها چاه حفاری کرده است و تلاش می‌کند تا اجرای حفاری چاه‌های میدان نفتی یادآوران نیز به خوبی به تعهد خود عمل کند.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری افزود: در این طرح افزایش تولید نفت میدان یادآوران، شرکت ملی حفاری ۶ حلقه چاه را در منطقه حفاری می‌کند که چهار حلقه چاه در منطقه حسیننیه و ۲ حلقه چاه در منطقه کوشک واقع شده که در مجموع حدود ۲۷ هزار متر میزان تعهد این شرکت است.

وی میزان قرارداد برای ۶ حلقه چاه را ۱۰۲ میلیون یورو عنوان کرد و گفت: به منظور سرعت بخشی به کار با کمک شرکت مهندسی توسعه نفت برای چاه اول اقدامات اجرایی آغاز شده است و اکنون در عمق یکهزار و ۲۰۰ متری هستیم و تا یک ماه آینده دکل دوم و پس از آن دکل سوم نیز در منطقه مستقر می‌شود.

براساس این گزارش عملیات اجرایی حفاری ۲۴ حلقه چاه طرح افزایش تولید میدان مشترک نفتی یادآوران به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار و با هدف تولید ۴۲ هزار بشکه نفت در روز با حضور سردار عابد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا، ابوذر شریفی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، حمیدرضا گلپایگانی، مدیر عامل شرکت ملی حفاری و جمعی از مدیران نفتی و حضور ویدئو کنفرانسی محسن خجسته‌مهر، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در میدان نفتی یادآوران آغاز شد.

قراردادهای مربوط به حفاری ۲۴ حلقه چاه توسعه‌ای جدید در قالب سه قرارداد بین شرکت مهندسی و توسعه نفت به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران با شرکت های ملی حفاری ایران، توسعه صنایع نفت و انرژی قشم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء پیش از این در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت امضا شده است.

مجموع ارزش این قراردادها حدود ۳۵۰ میلیون دلار بوده و مقرر شده است تا این تعداد چاه‌ها در لایه های فهلیان و سروک هر کدام به تعداد ۱۲ حلقه در طی مدت ۲۴ ماه حفر شود.

هدف از حفر این چاه‌های جدید در میدان مشترک نفتی یادآوران، نگهداشت و افزایش تولید به میزان ۴۲ هزار بشکه در روز است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا