اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر یکستون وسطفرهنگی

پرداخت جوایز کاهش مصرف به مشترکان خوش مصرف

 

 

خوز 24 از اهواز – مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در گفتگو یی رسانه ای گفت: برق نقش کلیدی در زندگی امروزه دارد و و پس از تولید مستقیم باید مصرف بشود و این نعمت خدادادی با تلاش فراوان تولید و بدست مشترکان مختلف می‌رسد.

فراتی با اشاره به اینکه به صورت ۲۴ ساعت خطوط شبکه برق اهواز رصد و پایش می‌شود، افزود: این پایش‌ها به شیوه‌های مختلف انجام می‌شود که بهترین روش مراقبت از شبکه خط گرم است یعنی اینکه در صورتی که حادثه در خط برق صورت بگیرد بدون قطعی اقدام به مرمت آن می‌شود.

نصب ۳۳ هزار کنتور هوشمند در شبکه برق اهواز 

مدیر عامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: یکی از برنامه‌های این شرکت نگهداری و پایش هوشمند شبکه برق  این کلانشهر می‌باشد که در همین راستا  ۳۰۰ دستگاه کلید هوایی هوشمند بر روی خطوط شبکه برق نصب شده است که از راه دور خطوط مورد پایش و مراقبت قرار می‌گیرند.

فراتی اظهار کرد: در شبکه برق زیر پوشش شرکت توزیع نیروی برق  اهواز ۳۳ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان خانگی، تجاری نصب شده است و به صورت لحظه‌ای میزان مصرف برق مورد پایش قرار می‌گیرد.

پرداخت جوایز خوش حسابی به مشترکان کم مصرف 

مدیر عامل شرکت توزیع برق اهواز یکی از برنامه‌های امسال وزارت نیرو در فصل گرما اجرای پویش با انرژی بیان کرد و گفت: در این پویش پیام‌هایی در خصوص چکونگی کاهش مصرف و صرفه جویی در برق برای مشترکان ارسال می‌شود. مشترکانی که نسبت به کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق خود اقدام نمایند از جوایز ارزنده‌ای برخوردار خواند شد.

فراتی تاکید کرد: بیشترین میزان مصرف برق توسط بخش خانگی انجام می‌شود و بیشترین استفاده در این بخش از وسایل سرمایشی در فصل تابستان است و از عموم شهروندان عزیز درخواست می‌شود جهت پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموش‌های ناخواسته از وسایل پر مصرف در ساعت‌های اوج خودداری نمایند.

استفاده صنایع از انرژی‌های تجدید پذیر

مدیر عامل شرکت توزیع برق اهواز با اشاره به امضای تفاهم نامه با صنایع بزرگ استان گفت: در راستای کاهش مصرف برق مقرر شد صنایع استان یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را کاهش دهند تا بتوانیم برق مورد نیاز بخش خانگی را به صورت پایدار تامین کنیم. با اقدامات انجام شده میزان مصرف صنایع به ۸ درصد رسید.

فراتی افزود: براساس برنامه مقرر شده است صنایع ۵ درصد مصرف برق خود را از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده نمایند که در سال جاری این میزان ۲ درصد خواهد بود و در مجموع صنایع باید برق خود را با ایجاد نیروگاه‌های تولید برق تامین نمایند.

وی با اشاره به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: در راستای توانمندسازی مددجویان مقرر شد با اعطای تسهیلات قرض الحسنه افراد مددجو نیروگاه‌های خورشیدی را ایجاد نمایند و دولت به صورت تضمینی در مدت ۲۰ ساله برق را خریداری می‌کند.

وارد مدار شدن ۵ واحد نیروگاه رامین اهواز 

حافظی، مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز گفت: شرایط میزان تولید برق در این نیروگاه خوب است و از مجموع ۶ واحد، ۵ واحد نیروگاه در مدار بهره برداری قرار دارد و در چندروز آّینده واحد ششم نیز وارد مدار خواهد شد.

حافظی افزود:  امسال یک هزار و ۵۵۰ مگاوات برق در نیروگاه رامین اهواز تولید شده است و این نیروگاه سه تا ۵ درصد برق کشور و ۱۵ تا ۲۰ درصد برق استان را تامین می‌کند.

ضرورت صرفه جویی در مصرف برق 

موسوی، سخنگوی صنعت برق در منطقه جنوب غرب کشور نیز در این برنامه گفت: بخش انتقال فوق توزیع برق توسط شرکت برق منطقه‌ای خوزستان انجام می‌شود و با توجه به حفظ پایداری شبکه برق ضروری است در مصرف برق صرفه جویی صورت گیرد.

وی افزود: ۸۰ درصد مصرف برق در استان توسط بخش خانگی است و از عموم شهروندان درخواست می‌شود میزان دمای وسایل سرمایشی خود را روی ۲۴ درجه تنظیم نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا