اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

مدیر عامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه؛ ناوگان اتوبوسرانی اهواز در مسیر هوشمند سازی و توسعه

 

 

 

به گزارش خوز 24 از اهواز – امیر آهن جان؛ مدیر عامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به قدمت ابن سازمان؛ اظهار کرد: سازمان اتوبوسرانی از سال ۱۳۳۵ و نزدیک به ۶۸ سال در اهواز فعالیت می‌کند، پیش از این نگاه در سازمان به صورت سنتی بوده است  اما در تلاش هستیم به سمت هوشمندسازی حرکت کنیم.

آهن جان با تاکید بر اینکه هشت سال در کشور توجهی به حمل و نقل عمومی نشد اما در یکی دو سال اخیر این نگاه عوض شده است؛ تصریح کرد: بر اساس استاندارد کلانشهرها اهواز نیازمند ۲۸ هزار صندلی در ناوگان اتوبوس‌رانی است با تلاشی که انجام شد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ طی دو قرار داد به ترتیب ۱۲۹ و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شد که تاکنون نزدیک ۶۲ دستگاه دریافت شده است ۴۰ دستگاه دیگر نیز پنج شنبه هفته جاری رونمایی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری اهواز بااعلام اینکه اهواز تنها کلان‌شهری است که برای خرید اتوبوس ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دریافت کرده، عنوان کرد: در حال حاضر ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری اهواز ۸۲۰۰ صندلی را پوشش می‌دهد و نیازمند ۲۰ هزار صندلی در این ناوگان هستیم.

وی ادامه داد: به طور متوسط در سطح شهر روزانه ۱۴۰ دستگاه اتوبوس فعال است و ۳۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در پارکینگ به عنوان جایگرین قرار دارد.

در ادامه آهن‌جان به دیگر اقدامات انجام شده در زمینه توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت: برای توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی به دنبال جذب یک سرمایه‌گذار در امارات هستیم تا بدینوسیله ۲۲۰ دستگاه اتوبوس را طی یک قرارداد برای مدت پنج سال وارد اهواز شود و شهرداری اهواز در این مدت کرایه ماهیانه به وی پرداخت و همچنین سایر هزینه‌های اتوبوس نیز بر عهده سرمایه‌گذار باشد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری اهواز ادمه داد: با این اتفاق و در کنار آن با توجه به کارشناسی انجام شده امکان بازسازی ۲۱۴ دستگاه اتوبوس وجود دارد، در مجموع می‌توانیم به استاندارد لازم نزدیک شویم.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری اهوازبا بیان اینکه در حال حاضر سوخت یورو چهار مورد نیاز خود را از ماهشهر تهیه  کی می کنیم؛تصریح کرد:کیفیت سوخت اهمیت زیادی برای ما دارد بر همین اساس به دنبال احداث جایگاه سوخت هوشمند هستیم تا بازدهی اتوبوس‌ها بیشتر شود.

وی با اشاره به اهمیت کیفت خدمت‌رسانی برای سازمان عنوان کرد:   روزانه ۴۰ دستگاه اتوبوس‌  نظافت و شست‌وشو می شود و برای افزایش سرعت به دنبال خرید یک دستگاه کارواش دیگر هستیم تا ظرفیت شست‌وشو افزایش پیدا کنند.

آهن‌جان رانندگان را نوک پیکان خدمت‌رسانی خواند و گفت: دنبال افزایش انگیزه رانندگان با افزایش مزایا هستیم .از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰ ناوگان اتوبوس‌رسانی تعطیل است و در این مدت اتوبوس‌ها در پارکینگ قرار دارند در تلاش هستیم تا طی یک قرارداد  برای رانندگان سایبان احداث کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای مناسبت های مختلف۱۸۲۰ سرویس رایگان توسط این سازمان در نظر گرفته شد؛ خاطرنشان کرد: شهرداری اهواز همانند سال های گذشته رسالت جابجایی زوار اربعین در پایانه چذابه را  به عهده دارد و همچنین سازمان اتوبوسرانی خدمات رسانی لازم را از محل اجتماع حجاج سرزمین وحی تا فرودگاه را به خوبی انجام داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا