اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهایران و جهانتیتر دوستون وسط

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان خبر داد؛ در دولت سیزدهم شاهد افزایش ٢٢ درصدی افراد تحت پوشش بیمه در سطح استان هستیم.

 

 

دکتر رضائی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: با شروع به کار شهید جمهور آیت الله ریسی و تصویب رایگان نمودن بیمه درمان افراد فاقد بیمه، تعداد افراد بیمه شده از یک میلیون هشتصد و شصت هزار نفر به دو میلیون دویست و بیست هزار نفر افزایش یافت که سال گذشته دو دهک ۴ و ۵ هم به جمع دهک‌های ١ تا ٣ رایگان اضافه شد.
وی گفت این در حالی است که حدود ٨٠ درصد افراد تحت پوشش هیچ گونه حق بیمه ای به اداره بیمه سلامت پرداخت نمی نمایند و حق بیمه آنان از سوی دولت پرداخت میشود.
ایشان همچنین ادامه داد: یادگار شهید جمهور در حوزه بهداشت، درمان و سلامت مردم بسیار است که چند نمونه از آن در استان عبارتند از طرح نسخه نویسی الکترونیک که بعد از ١۶ سال راه اندازی شد و تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج که کمک شایانی به ٧٠ هزار نفر از بیماران نادر و خاص از جمله افراد مبتلا به دیابت، سرطان و… در استان نمود. همچنین در طرح جوانی جمعیت برای اولین بار خدمات باروری و فرزند آوری تحت پوشش بیمه قرار گرفت و تا ٧٠ درصد هزینه ها در بخش خصوصی و تا ٩٠ درصد در بخش دولتی بیمه تقبل نموده و فرزندان تازه متولد شده تا ۵سالگی و مادران آنها تا ٢ سال بیمه رایگان دریافت نمودند، تحت پوشش قرار گرفتن بیماران مبتلا به اعتیاد و پرداخت هزینه های درمان آنان نیز یکی از خدمات دولت بود.

وی اضافه کرد پرداخت یارانه به شیر خشک و دارو از اقدام دولت در این دوره بود که طی سال گذشته بالغ بر ٣٠٠ میلیارد تومان بجای مردم بابت تفاوت نرخ ارز به داروخانه ها پرداخت شد تا دارو و شیر خشک گران به دست مردم نرسد. همچنین با راه اندازی پزشک خانواده، افرادی که تحت نظر پزشک خود هستند فقط با پرداخت ١٣ هزار تومان در بخش خصوصی می‌توانند از ویزیت خدمات پزشکی بهره مند شوند.

وی ادامه داد در دوره ریاست جمهوری حضرت آیت الله ریسی ۶٠ هزار نفر از توانخواهان تحت پوشش بهزیستی می‌توانند بیش از ۶٠ خدمت در حوزه گفتار درمانی،کار درمانی، شنوایی و بینایی سنجی و… دریافت نمایند.

پرداخت هزینه های مربوط به بیماران دیابتی از جمله دستگاه تست قند خون و لوازم آن نیز اخیرا تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

همچنین برای اولین بار در این دولت خدمات پرستاری تعرفه گزاری شد و بر اساس این نرخ گذاری پرداخت به خدمات پرستاران محترم صورت پذیرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا