اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطسیاسیفرهنگیورزشی

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب : ظرفیت قطارهای حمل و نقل زائران دو و نیم برابر شد/ راه اندازی قطار از مبادی شهرهای کرمان، زاهدان، یزد و مشهد به مقصد خرمشهر

ظرفیت قطارهای حمل و نقل زائران دو و نیم برابر شد

 

به گزارش خوز 24 محمد علی مرادی سرپرست اداره کل راه آهن جنوب ، با اشاره به افزایش تردد زائران اربعین بوسیله قطار، اظهار کرد: از تاریخ 27 مرداد امسال تعداد قطارهای مسافربری ما دو و نیم برابر شده به طوری که تعداد قطارهای ما از مبادی مشهد و تهران به مقصد خرمشهر از روزانه سه قطار به هشت قطار رفت و هشت قطار برگشت افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت هر قطار رفت 400 نفر است که در مجموع آمار روزانه هشت قطار  3هزارو 200  زائر را به مقصد خرمشهر می‌رسانند، افزود: با توجه به اینکه هنوز زائران برنگشتند عمدتاً قطارهای برگشتی ما خالی هستند.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب گفت: از تاریخ 31 مرداد نیز ریل‌باس را در خرمشهر مستقر شده و به صورت  شبانه‌روزی از ایستگاه خرمشهر به مرز شلمچه زائران را جابه‌جا می‌کنیم که آمار نشان می‌دهد بیشترین جابه‌جایی مربوط به روز پنج‌شنبه هفته گذشته با  تعداد یک هزارو 470 نفر و روز جمعه به 2 هزارو 415 نفر افزایش پیدا کرد و امروز این رویه افزایشی ادامه دارد.

مرادی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از روز چهارشنبه این هفته تعداد زائران افزایش پیدا کند، عنوان  کرد: افزایش ظرفیت قطارها تا بیست شهریور و زمانی که زائران به شهرهای خود برگردند ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه  با توجه به ظرفیت ایجاد شده در خطوط ریلی چرا زائرانی که می‌خواهند از شهرهای شمالی وارد استان شوند مشکل رزرو بلیت قطار دارند، بیان کرد: در حال حاضر در حال اضافه کردن قطار از مبادی شهرهای کرمان، زاهدان، یزد و مشهد به مقصد خرمشهر هستیم.

مرادی افزود: در حال حاضر قطار کرمان به مقصد خرمشهر راه‌اندازی شده و امیدوار هستیم دیگر قطارها به زودی نیز فعال و مشکل تردد زائران حل شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا