اخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) : احیای طرح ۲۴ حلقه چاه در میدان یادآوران پس از ۱۲ سال

منهای کشور بحرین در همه کشورها میدان مشترک نفتی داریم‌.

 

 

به گزارش پایگاه خبری خوز 24 از خوزستان – سردار سرتیپ پاسدار عبدالرضا عابد روز چهارشنبه 23 خردادماه  در حاشیه آغاز عملیات اجرایی حفاری ۲۴ حلقه چاه طرح افزایش تولید میدان مشترک نفتی یادآوران اظهار کرد: به جز کشور کوچک بحرین در دیگر کشورها میدان مشترک داریم با این حال تلاش مدیران گذشته از سرعت کافی برای بهره‌برداری از این میادین برخوردار نبود.

وی با اشاره به عملیات اجرایی حفاری ۲۴ حلقه چاه در میدان یادآوران تصریح کرد: این میدان پس از دوازده سال خواب بیدار شده تا فرزندان این مرز و بوم در آن حضور پیدا کنند و با دانش خود به تولید بپردازند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) افزود: شرکت‌های داخلی کشور که شمار آن‌ها نیز مورد توجه است از تخصص، تجربه و توان خوبی برخوردار هستند و از طرف دیگر نسبت به منابع ملی تعصب و غیرت دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: عملیات اجرایی در حفر چاه‌ها در میدان یادآوران براساس برنامه زمان‌بندی مشخص جلو برود و به یاری خداوند بتوانیم تولید خوبی از این میدان داشته باشیم و از منابع ملی حفاظت کنیم.

براساس این گزارش عملیات اجرایی حفاری ۲۴ حلقه چاه طرح افزایش تولید میدان مشترک نفتی یادآوران به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار و با هدف تولید ۴۲ هزار بشکه نفت در روز با حضور سردار عابد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا، ابوذر شریفی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، حمیدرضا گلپایگانی، مدیر عامل شرکت ملی حفاری و جمعی از مدیران نفتی و حضور ویدیو کنفرانسی محسن خجسته‌مهر، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در میدان نفتی یادآوران آغاز شد.

قراردادهای مربوط به حفاری ۲۴ حلقه چاه توسعه‌ای جدید در قالب سه قرارداد بین شرکت مهندسی و توسعه نفت به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران با شرکت های ملی حفاری ایران، توسعه صنایع نفت و انرژی قشم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا پیش از این در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت امضا شده است.

مجموع ارزش این قراردادها حدود ۳۵۰ میلیون دلار بوده و مقرر شده است تا این تعداد چاه‌ها در لایه‌های فهلیان و سروک هر کدام به تعداد ۱۲ حلقه در طی مدت ۲۴ ماه حفر شود.

هدف از حفر این چاه‌های جدید در میدان مشترک نفتی یادآوران، نگهداشت و افزایش تولید به میزان ۴۲ هزار بشکه در روز است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا