اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهایران و جهانتیتر دوستون وسطفرهنگی

شروع عملیات اجرایی مجسمه رزمندگان و بانوان ایثارگر دفاع مقدس در یادمان رختشوی خانه اهواز

 

 

خوز 24 از اهواز ، سید نورالله موسوی ظهر امروز (شنبه 5 خرداد) در گفت و گویی رسانه ای اظهار کرد: رختشوی خانه یا حوض خون در دوران دفاع مقدس محل حضور زنانی بود که برای پشتیبانی از جبهه ها کار شست وشوی لباس رزمندگان و آماد و پشتیبانی را بر عهده داشتند.

 

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز افزود: دفاع مقدس جلوه‌ای بی‌نظیر از همدلی و همراهی همه اقشار مردم برای دفاع از سرزمینمان را نشان می‌دهد که برکات و آثار آن برای همیشه بجای خواهد ماند.

وی بیان کرد: لباس، پوتین، پتو و ملحفه رزمندگان، مجروحان و شهدا به این مکان آورده می شده و این خانم ها در کمترین زمان ممکن کارهای شست و شوی،دوخت و دوز ، رفوگری و واکس زدن و پر کردن سلاح و… را انجام می‌دادند.

 

مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز اظهار کرد: به پاس قدر دانی از بانوان ایثارگر و زنده نگه داشتن آثار دفاع مقدس سازمان اقدام به طراحی و ساخت المان رختشوی خانه یا حوض خون در کلانشهر اهواز نموده است.

 

موسوی تاکید کرد: هم اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه ۱۰۰ درصد و پیوست فرهنگی نصب مجسمه رزمندگان دفاع مقدس در حال تکمیل می‌باشد که ان‌شاالله هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

 

موسوی که طراح معمار این پروژه است، عنوان کرد: این طرح در جاده ساحلی مقابل بهشت هویز که در زمینی به ابعاد ۲۵ در ۳۰ متر و در شیب و توپوگرافی (اختلاف سطح آسفالت تا پیاده رو جنب رودخانه کارون) حدود ۳ متر می‌باشد که شیب زمین را در هشت مرحله با مفهوم هشت سال دفاع مقدس تقسیم کردیم و از خطوط شکسته و نورپردازی قرمز جهت تداعی کردن خشونت و سختی دوران جنگ و رشادتهای سربازان اسلام استفاده شده است و در نهایت با نورپردازی آبی رنگ و نمایش ثبات و پایداری به مرحله عبور از بحران جنگ حق علیه باطل رسیده ایم که در طرح نمایان شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا