ایران و جهان

«مکتب سلیمانی» به دنبال تقویت نیروهای انقلابی است

[ad_1]

آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد «مکتب سلیمانی»، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تاریخی دی ماه در فرمایشاتشان تعبیر مکتب و مدرسه را برای سپهبد شهید سلیمانی به کار بردند. منظور رهبر انقلاب از این تعبیر این است که شهید سلیمانی دست پروده یک مکتب و مدرسه است.

وی افزود: منظور از مکتب شهید سلیمانی، مکتب امام(ره)، مکتب ولایت فقیه، مکتب اسلام ناب محمدی و مکتب خط امام(ره)  بر پایه رهنمودهای ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مکتب سلیمانی شاخصه‌هایی دارد، گفت: شاخصه اول مکتب سلیمانی ایمان به توحید، حقیقت معاد، نورانیت دل، عمق معرفتی، پایبندی به ارزش‌های اسلامی، تقوا و تشرع است.

آیت الله کعبی افزود: شاخصه دوم مکتب سلیمانی که شهید سلیمانی از آن برخواسته است، جهاد و فداکاری در راه اسلام است. یعنی بر پایه ایمان و عمل صالح، عزم، اراده و همتی تولید می‌شود که مؤمن در آن مجاهد می‌شود و مجاهد یعنی کسی که تلاش خستگی ناپذیر می‌کند و وقت، توان، ابتکار، هوش و مدیریت خود را در راه خدا برای نصرت دین خدا، تضعیف و از بین بردن دشمنان خدا تحت امر رهبری ولی فقیه به کار گیرد.

وی با بیان اینکه مجاهد برای اسلام قدرت تولید می‌کند و در میدان عمل ابتکار عمل را به دست می‌گیرد، اظهار داشت: مکتب شهید سلیمانی مکتب امام خمینی(ره)، مکتب مبارزه با ظلم و مکتب دفاع از محرومین و مستضعفین، مکتب خدمت به انسانیت بر پایه جهاد فی سبیل الله است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: شاخصه دیگر مکتب شهید سلیمانی ولایت مداری است. ایشان در نامه‌ای که تحت عنوان پایان حکومت داعش خطاب به رهبری نوشتند، خود را «سرباز مکلف شده رهبر انقلاب» معرفی کرد، این نشان می دهد سرباز باید در میدان و صحنه با بصیرت عمل و فداکاری کند و دستورات مقام معظم رهبری و ولی فقیه را اجرا کند. بنابراین مکتب شهید سلیمانی مکتب ایمان، جهاد و ولایت است.

آیت الله کعبی با تاکید بر اینکه ما بر پایه مکتب سلیمانی می‌توانیم نیروهای مؤمن، انقلابی و پای کار را تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: نسل آینده، نسل شهید سلیمانی‌ها و بر پایه ایمان، جهاد و ولایت خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مکتب سلیمانی جهاد است، گفت: مقاومت از جهاد بر می‌خیزد. مقاومت بر پایه ایمان، نورانیت، عزم، اراده و حرکت جهانی در مقابل متجاوزان به حقوق انسان‌ها صورت می‌گیرد و ایستادگی، استواری و مقاومت یکی از آثار ایمان، جهاد و ولایت در مکتب شهید سلیمانی است.

[ad_2]

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا