ایران و جهان

انتقاد چین از غرب بدلیل سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه به سوریه

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه نمایندگی دائمی چین در شورای امنیت سازمان ملل، «ژانگ جون»، نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل در جریان نشست این شورا درباره موضوع کمک‌های انسان دوستانه به سوریه، خواستار پرهیزی از سیاسی کاری این کمک‌ها به سوریه شد.

«جون» در این نشست اظهار داشت: ایالات متحده و بریتانیا از این نشست برای انتقاد از رای مخالف چین نسبت به پیش‌نویس قطعنامه قبلی در ارتباط با مکانیسم کمک‌های بشردوستانه به سوریه استفاده می‌کنند، اما همه طرف‌های مرتبط با این کمک‌ها لازم است تا مواضع مسئولانه و سازنده خود را درباره سوریه نشان دهند. بحران انسانی فعلی در سوریه یک تراژدی برای مردم این کشور و جامعه بین‌المللی است و چین اتهامات بریتانیا و آمریکا را رد می‌کند.

سفیر چین در این نشست همچنین خواستار مسئولیت پذیری آمریکا و انگلیس در ارتباط با سوریه شد و تاکید کرد که کشورش برخلاف دیگران به دنبال تغییر رژیم در سوریه نیست و هیچ بخش از سرزمین و یا ثروت سوریه را اشغال نکرده است.

به گفته «ژانگ جون» آمریکا و انگلیس باید در قبال سوریه از سیاسی کردن کمک‌های انسان دوستانه پرهیز کنند و به صورت واقعی برای بهبود اوضاع در سوریه تلاش کنند.

[ad_2]

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا