دسته‌بندی نشده

شرکت نفت گچساران دومین تولید کننده نفت کشور؛ نه تنها تولید کننده بلکه صادر کننده نفت هم هستیم

 

 

به گزارش خبرنگار خوز 24 ، غلامرضا کمالی امروز چهارشنبه ۲ اسفند ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد :
در دوران جنگ میزان تولید نفت ۵۰ هزار بشکه در روز بود و امروز به یمن تلاش های دولت سیزدهم به ۱۲ برابر ۵۰ هزار بشکه یعنی ۶۵۰ هزار بشکه در روز رسیده ایم .

کمالی ، میزان گاز تولیدی نفت و‌گاز گچساران را بیش از ۵۰ میلیون فوت متر مکعب بیان کرد و گفت : این شرکت تامین کننده خوراک پتروشیمی بوعلی و پالایشگاه گاز بید بلند و پالایشگاه گاز شیراز است و بخشی از گاز تولیدی صادر می شود .

این مقام مسئول گفت : با افتخار می گوییم نه تنها تولیدکننده ، بلکه صادر کننده نفت و‌گاز هستیم و تولید ۶۵۰ هزار بشکه نفت در روز شاید در زبان ساده باشد اما بدون برنامه ریزی دقیق وعلمی مهیا نیست .

وی افزود :شرکت نفت و‌گاز گچساران ۳۱ شهید را تقدیم انقلاب کرد که ۱۳ شهید آن از کارکنان کارخانه ها بوده اند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و‌گاز گچساران عنوان کرد: ببش از ۷۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت به همت متخصصان این صنعت در شرکتهای دانش بنیان تامین شده است .

این مقام مسئول بیان کرد: شرکت گچساران در بخش خرید کالا قریب ۹۰۰ میلیارد تومان کالا خریداری کرده است که بیشتر از ۵۰ میلیارد تومان آن از شرکتهای دانش بنیان است .

کمالی ،تعداد میادین بزرگ نفتی این شرکت را ۲۳ میدان خواند که ۱۶ میدان آن فعال هستند .

وی ، همچنین خطوط لوله این شرکت را بیش از ۷۵۰۰ کیلومتر و تعداد تفکیک گرهای نفت و‌گاز را ۱۰۵ عدد عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران گفت : این شرکت دومین تولید کنننده نفت کشور محسوب میشود و به برکت دولت انقلابی سیزدهم و‌تلاش کارکنان فرایند تولید نفت در وضعیت مطلوبی قرار دارد .

وی افزود : در سال جاری ۴ هزار قلم کالای مورد نیاز شرکت نفت و‌گاز گچساران در قالب ۸۹۷ فقره درخواست به مبلغ ۸ هزار میلیارد ریال جهت حمایت از تولید کنندگان و سازندگان داخلی ساخته شد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا