اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دودسته‌بندی نشدهستون وسطسیاسیفرهنگی

سردار شاهوارپور ؛ خدمات زنان این مرز و بوم در پیشینه این کشور، منزلت و جایگاه ویژه دارد

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ از اهواز ، سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور در یادواره 1654بانوی شهید استان خوزستان که امروز سه شنبه ۲۶ دیماه در تالار امام خامنه‌ای مجتمع فجر اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم در دوران انقلاب اسلامی، نقشی است که مادران، خواهران و زنان جامعه ایران اسلامی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایفا می‌کنند، افزود: نباید به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اکتفا کنیم، خدمات زنان این مرز و بوم در پیشینه این کشور، منزلت و جایگاه ویژه دارد.

 

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) با بیان اینکه امروز که 44 سال از پیروزی انقلاب اسلامی سال می‌گذرد، نقش زنان در پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی و تمدن‌سازی به صورت برجسته خودنمایی می‌کند، گفت: همواره باید تلاش کنیم این نقش برجسته در ابعاد مختلف را معرفی کنیم و به بهانه‌های مختلف از جمله یادواره و گرامیداشت یاد شهدای زن به تبیین این نقش‌ها بپردازیم.

 

سردار شاهوارپور با تاکید بر اینکه این زنان انقلابی الگوهای حقیقی هستند که می‌توانند در عاقبت بخیری و ارتقای شخصیت زن مسلمان تاثیرگذار باشند، تصریح کرد: نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی یک مبارزه نرم، جدی و بی‌بدیل و برجسته بوده، طوری که اگر زنان نبودند پیروزی به این سرعت اتفاق نمی‌افتاد.

 

وی با بیان اینکه زنان، نقش اصلی و مستقیم در پیروزی انقلاب بازی می‌کنند، گفت: زنان با تشویق همسران و فرزندان برای مبارزه و با حضور در جبهه و پشت جبهه، در صف اول مبارزین هشت سال دفاع مقدس بودند.

 

سردار شاهوارپور همچنین با اشاره به زنان برجسته انقلابی یادآور شد: خانم دباغ یکی از زنان برجسته انقلابی است که پا به پای امام خمینی(ره) در مسیر انقلاب سختی‌ کشید. همچنین مادر شهید علم‌الهدی علاوه بر اینکه خانواده خود را به میدان آورد، جامعه اطراف خویش را هم برای دفاع از کشور بسیج کرد.

 

این مقام مسول در ادامه با اشاره به رشادت و از خودگذشتی مادران خوزستانی گفت: مادران شهدای ما هنوز با همان انرژی در صحنه حضور دارند. مادرانی داریم که دو شهید، سه شهید و چهار شهید داده‌اند؛ آنها اسوه‌هایی هستند که نقش‌آفرینی آنها جز با تأسی به حضرت زهرا(س) میسر نیست.

 

سردار شاهوارپور با اشاره به تفاوت زن در دوره‌های پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن، تصریح کرد: خداوند در بعد معنوی تفاوتی بین زن و مرد قرار نداده و آنچه باید ارتقا یابد همین بعد روحانی و معنوی است.

 

فرمانده سپاه خوزستان گفت: این جبهه در ادامه حرکت خود با حضور زنان مسلمان به ویژه زنان ایرانی تقویت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در انقلاب صنعتی اروپا ما با مسخ شخصیت زن به عنوان نیروی کار ارزان مواجه هستیم، افزود: جریان صنعتی شدن، زن را به عنوان یک ابزار در اختیار صنعت قرار داد که این فاجعه است. این روند مسخ انسان با محوریت زنان اکنون برای غربی‌ها نیز غیرقابل کنترل شده و آنها از این حرکت به شدت نگران هستند، زیرا مسخ خانواده و تهدید جدی جامعه را در پی داشته است.

 

فرمانده سپاه خوزستان با بیان اینکه زنان ایرانی همچنان رهرو راه شهیدان هستند و در جبهه مقاومت ایستاده‌اند، گفت: همه دیدیم مدافعان در صحنه دفاع از حرم با تشویق مادران و همسران خود در جبهه جنگ با دشمن حضور پیدا کردند. در دوران همه‌گیری بیماری کرونا هم خواهران ما فداکارانه در عرصه خدمت‌رسانی حضور پیدا کردند.

 

وی با اشاره به فتنه سال گذشته گفت: در فتنه سال گذشته یکی از اهداف اصلی دشمن، اقدام علیه زنان بود چون دشمن می‌داند زنان ما فرصت‌های نظام هستند.

 

سردار شاهوارپور با اشاره به انتخابات پیش رو هم گفت: زنان همچنان در صحنه انقلاب اسلامی حضور دارند و انتخابات یکی از این عرصه‌هاست.

 

فرمانده سپاه خوزستان با بیان اینکه انتخابات صحنه مبارزه علیه دشمن است، افزود: اولویت اول ما در انتخابات پیش رو، حضور و مشارکت حداکثری در صحنه انتخابات است و این تکلیفی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده‌اند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا