اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطسیاسیفرهنگیورزشی

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان: توجه ویژه به انسداد مبادی بی‌سوادی در خوزستان/ جایگاه خوبی در امتحانات نهایی نداریم

 

عبدالله حبیبی در نشست وزیر آموزش و پرورش با معاونان و مدیران مناطق چهل‌گانه آموزش و پرورش خوزستان که امروزشنبه  ۲۱ بهمن‌ماه در اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان با تقدیم ۲ هزار و ۸۴۰ دانش‌آموز شهید و ۶۴۰ فرهنگی شهید جزو استان‌های پر تعداد در عرصه شهادت  است.

بنابر همین گزارش ، وی با تقدیر از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، افزود: نظام صحیح رتبه‌بندی فرهنگیان، در جامعه فرهنگی امیدی ایجاد کرد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌های این اداره‌کل گفت: توسعه فرآیند مهارت‌آموزی، جوان‌گرایی، توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان و نقش آن در آموزش و تربیت و توجه به طرح مدرسه کانون تربیتی محله که در ۲۰ درصد از مدارس در حال اجرا است، از اولویت‌های آموزش و پرورش استان خوزستان است.

وی افزود: استان خوزستان دارای ۴۰ منطقه آموزشی و بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز است اما نتوانسته است به جایگاه خوبی در امتحانات نهایی در کشور دست پیدا کند بنابراین مدیریت هدفمند مبتنی بر تفکر، در اولویت است و پرداختن ویژه به شاخص‌های سنجش آموزش و پرورش از امروز مورد توجه قرار می‌گیرد.

حبیبی با اشاره به اهمیت توانمندسازی معلمان و اولویت‌های آموزش و پرورش خوزستان، گفت: انسداد مبادی بیسوادی و جذب و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، ارتقای کیفیت آموزشی، مشارکت همگانی در آموزش و ایجاد حساسیت و دغدغه آموزشی از دیگر اهداف جدی آموزش و پرورش در استان خوزستان است.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه جلسات شورای آموزش و پرورش از این پس به صورت جدی برگزار خواهند شد، گفت: توجه ویژه به مدارس دولتی و نظارت بر مدارس غیردولتی یکی از اهداف اصلی است. همچنین اجرای بخشنامه‌ها در کف مدرسه پیگیری خواهد شد؛ در ستاد از اجرای برنامه خودداری می‌شود و این بخش به برنامه‌ریزی می‌پردازد اما برنامه‌ها در مدارس اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به نیروی انسانی عنوان کرد: انتظار داریم در نقل و انتقالات به نیروهای استان خوزستان توجه ویژه شود؛ متاسفانه نیروی کارآمد استان به صورت سیال است که دلایل متعددی دارد.

حبیبی با اشاره به ایام دهه فجر یادآور شد: آموزش و پرورش باز هم مثل گذشته در ۲۲ بهمن خواهد درخشید و در انتخابات نیز حضور حداکثری خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا