اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطسیاسیفرهنگیورزشی

رییس کمیته امداد کشور درحاشیه جشن خودکفایی مددجویان خوزستانی : ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی با حمایت کمیته امداد خوزستان هدف‌گذاری شده است

 

 

 

خوز 24 از اهواز – مرتضی بختیاری روز چهارشنبه 27 دی ماه در جشن خودکفایی ۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد خوزستان در محل تالار مهر اهواز بیان کرد: در سامانه رصد ۱۳ هزار طرح اشتغالزایی برای سال جاری استان تعریف شده که از این تعداد ۹ هزار و ۷۰۰ طرح تا کنون عملیاتی شده است.

وی گفت: ۱۹ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به استان اختصاص یافته که تا کنون ۵۶ درصد آن محقق شده است.

بختیاری با بیان اینکه کمیته امداد استان پارسال ۲۷ هزار و ۶۸۶ فرصت شغلی ایجاد کرد افزود: ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به کمیته امداد استان اختصاص یافت که ۸۷ درصد این رقم در استان جذب شد.

وی با اشاره به اینکه باید کمیته امداد خوزستان لقب “یاوران اشتغال” را به خود اختصاص داده است بیان کرد: ایجاد فرصت های پایدار شغلی در توسعه اقتصادی استان بسیار مهم است.

رییس کمیته امداد کشور اظهار کرد: سال گذشته ۱۲ هزار طرح اشتغالزایی در سامانه رصد برای کمیته امداد استان پیش بینی شد که استان ۱۳ هزار طرح را عملیاتی کرد.

بختیاری اشتغال خرد و خانگی را یکی از راهبردهای اصلی کمیته امداد دانست و توضیح داد: سرپرست ۵۲ درصد خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد زنان هستند ، به همین دلیل توسعه مشاغل خانگی از اولویت‌های این دستگاه است.

وی راهبرد دیگر کمیته امداد را اشتغال خرد دانست و ادامه داد: کمیته امداد سهم بالایی از ایجاد اشتغال خرد کشور را دارد و یکی از دستورات مقام معظم رهبری به کمیته امداد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان است.

در ادامه این آیین مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان بیان کرد: توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد از اولویت‌های این نهاد حمایتی است.

جمال شیبه اظهار کرد: امروز ۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد استان به واسطه داشتن شغل از کمک این نهاد حمایتی بی نیاز و خودکفا شدند و برخی از این افراد چندین مددجوی دیگر را مشغول به کار کرده‌اند.

وی گفت: یکی دیگر از اولویت‌های کمیته امداد، استفاده از طرح‌ها و شغل‌های دانش‌بنیان است که در این راستا استفاده از پهپادهای کشاورزی و مولدهای خورشیدی توسط مددجویان برای کسب درآمد انجام شده است.

شیبه با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد استقلال مالی و خودکفایی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد است ادامه داد: تسهیلات اشتغال به مددجویان پرداخت می‌شود تا زمانی که فرد به درآمد و پیشرفت مناسب در کار خود برسد؛ تحت نظارت خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا