ایران و جهان

برنامه‌ جامع تقویت مولفه های آموزشی و پژوهشی تدوین می شود

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۸۶۹ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، عصر روز سه‌شنبه به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در محل نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

سعیدرضا عاملی در پایان این جلسه گفت: رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی از مردم شریف کشور عراق و دولت آن کشور به خاطر میزبانی کریمانه عزاداران در راهپیمایی اربعین حسینی تشکر ویژه کردند.

وی ادامه داد: همچنین مجموعه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این اتفاق عظیم که بزرگترین اجتماع مردمی است و بیش از ۶۰ کشور در مسیرهای راهپیمایی کشور عراق حضور دارند و اولین سالی است که بالاترین حجم از جمعیت مردم ایران در این مصاف بزرگ عاشقانه شرکت داشتند و علی رغم کاستی‌های موجود، حجم کار و اتفاقی که افتاده است، از همت همه جانبه مردم، فعالان اجتماعی و دولت محترم قدردانی کردند، که حمایت‌های لازم صورت گرفت تا این مسیر عاشقانه با حضور مردم به خوبی محقق شود.

عاملی افزود: دستور جلسه ۸۶۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی تقویت یکپارچه دانشگاه‌های آموزش عالی و آموزش پزشکی کشور بود. اولویت اول رسیدگی به امور مرتبط با اعضا هیئت علمی و زیر ساخت‌های مرتبط با آموزش و پژوهش بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کشور، پیشتازی مهمی در حوزه‌های مختلف علوم داشته است، افزود: عطف به سیاست‌های کلان برنامه هفتم ابلاغی مقام معظم رهبری، این روند رو به رشد باید با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و با توجه به اینکه این سیاست‌های ابلاغی در حوزه علم فناوری است، لذا تصمیمات امروز ناظر بر اقدام فوری برای تقویت حوزه علم و دانش بود.

عاملی همچنین از تشکیل کمیسیونی با حضور اعضای رؤسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، آموزش و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، همچنین وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان، آموزش پزشکی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دو نفر از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد، تا ظرف مدت ۲ هفته برنامه‌ای جامع برای تقویت مؤلفه‌های آموزشی و پژوهشی را تهیه و در صحن شورای عالی ارائه کنند.

[ad_2]

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا