اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسطفرهنگی

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان: نیازمند همدلی و مشارکت بانوان در عرصه‌های مختلف هستیم

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز  «زینب پارسافخر» در نشست هم‌اندیشی عفاف و حجاب و سبک زندگی که امروز (چهارشنبه ۲۳ تیر) به مناسبت هفته عفاف و حجاب در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به نقش زنان در جامعه اظهار کرد: زنانی که در مشاغل و صحنه‌های اجتماعی فعال هستند، وظیفه خطیرتری داریم، چرا که در لایه‌های دیگر به عنوان الگو به آنها نگاه می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان اینکه می‌طلبد برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای حضور پرنگ‌تر بانوان در جامعه صورت گیرد افزود: در این راه نیازمند همدلی و مشارکت بانوان در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره به اینکه زنان به عنوان نیمی از جامعه برای دفاع از جایگاه زن مسلمان ایرانی باید گام بردارند اضافه کرد: جمهوری اسلامی برآیند بیداری اسلامی است و می‌طلبد زنان در فرآیند هویت‌سازی و احیای تمدن اسلامی در قامت یک زن مسلمان گام بردارند.

پارسافخر به جایگاه حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: حجاب و عفاف محدود به زن نیست؛ حیا و عفت زنانه و مردانه در کنار هم هستند که می‌توانند بنیاد خانواده را استحکام بخشند چرا که حجاب از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند مصونیت ایجاد و کرامت زن را حفظ کند.

«سیده فروزان حسینی» نیز با بیان اینکه در انتخابات تلاش‌های زیادی از سوی بانوان انجام و منجر به حضور آگاهانه مردم در انتخابات شد تصریح کرد: بسیج زنان فقط به موضوعات حجاب نمی‌پردازد، بلکه با توجه به نقش بانوان در خانه، طرح‌هایی چون مدیریت بهینه مصرف برق و آب را نیز در برنامه‌ریزی خود دارد و در این راستا طرح‌هایی را اجرا کرده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با اشاره به تاریخچه مختصری از کشف حجاب عنوان کرد: در جریان این واقعه، بانوانی به شهادت رسیدند و هزاران مرد غیرتمند در اعتراض به این موضوع که به زور به مردم تحمیل شده بود، به گلوله بسته شدند لذا رسالت ما در قبال این خون‌ها دعوت به عفاف و حجاب است.

وی از ارائه ۵۰ طرح در سال گذشته به استانداری جهت دعوت مردم به عفاف و حجاب خبر داد و اذعان کرد: پاسخ به شبهات، برپایی نمایشگاه مدلینگ حجاب و عرضه محصولات حجاب در حسینیه ثار الل ه(ع) از جمله این برنامه‌ها است.

در ادامه «هما اخلاقی» با اشاره به سخنانی با موضوع گفتمان عفاف و حجاب در حوزه عقلانیت خاطر نشان کرد: معنای لغوی عقل «منع و نگهداری» و معنای اصطلاحی آن «درک» است و ما با عقل خود زشتی و زیبایی اعمال را درک می‌کنیم از این رو عقل را پیامبر درونی می‌نامند.

مدرس حوزه علمیه بانوان خوزستان عقل را زبان مشترک جامعه جهانی دانست و بیان کرد: عقل در همه جا یک کارکرد دارد و اگر داده‌های درست به عقل برسد، خروجی آن مشترک می‌شود؛ عقل، پرتو نور هدایت خداوند است.

وی با بیان اینکه برخی نظریه‌پردازان آمریکایی از تقابل دو گفتمان گفتمان اسلامی و گفتمان غربی سخن می‌گویند که در این تقابل، مرزها معنی ندارد تاکید کرد: در جنگ تمدن‌ها سه نقطه خانواده، آموزش و پرورش و الگوها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا