ایران و جهان

۱۵ پارک خوی به ست‌های بازی کودکانه تجهیز شدند

[ad_1]

محرم اکبر زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی، با اشاره به اقدامات حوزه ایجاد شهر دوستدار کودک اظهار داشت: نشاط کودکانه در شهر نشانگر سرزندگی، امید به آینده و پویایی خانواده‌ها است و باید زمینه‌های لازم برای شادی کودکانه در شهر برای ارتقای سلامت جسمی، طراوت روحی و زمینه‌سازی رشد کودکان سالم فراهم شود.

وی افزود: در سال جاری با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تعریف اهداف جدید در حوزه خانواده‌ها و نشاط اجتماعی، شهرداری نگاه ویژه‌ای به قشر کودکان داشته و در بیش از ۱۵ پارک سطح شهر نسبت به نصب لوازم و ست‌های بازی کودکانه به همراه ایجاد فضای ویژه بازی و نصب کف‌پوش‌های لازم اقدام کرده است.

شهردار خوی بیان کرد: در راستای ایجاد اتاق‌های ویژه کودک، خانه بازی کودکان و فراهم‌سازی فضاهای اختصاصی برای انجام فعالیت‌های مختلف تفریحی، ورزشی و فرهنگی کودکان نیز طی سال‌های اخیر اقدامات مختلفی در دستور کار قرار داده‌ شده است.

وی افزود: در نخستین خانه محله شهرداری که در یکی از مناطق کم برخوردار و منطقه هدف احداث و به بهره‌برداری رسید،  اقدامات و برنامه‌های مختلفی برای کودکان پیش‌بینی و در دست اجرا است.

اکبرزاده تصریح کرد: خانه محله این شهرستان به ایجاد اتاق بازی و تجهیز لوازم ویژه کودکان اقدام کرده و آموزش‌های علمی، هنری و فرهنگی نیز با حضور مربیان برجسته حوزه‌های مذکور برای کودکان و نوجوانان در این خانه محله اجرا می‌شود.

وی گفت: در مجموعه فرهنگی، ورزشی بانوان شهرداری نیز آموزش‌های مختلف ورزشی، فرهنگی برای کودکان از جمله آموزش‌های رشته‌های فوتبال، دوچرخه‌سواری، اسکیت، نقاشی، سفال‌گری و سایر نیز برای ایجاد زمینه افزایش سلامت جسمی و نشاط روحی کودکان با حضور مربیان و متخصصین این رشته‌ها ارائه می‌شود.

شهردار خوی همچنین با اشاره به اجرای جشن‌های ویژه تابستانی اظهار داشت: در بخش جشنواره‌های هنری نیز طی تابستان سال جاری با اولویت‌بخشی به قشر کودک، جشنواره اختصاصی کودک و خانواده با حضور هنرمندان برجسته و فعال عرصه کودک و نوجوان کشور طی دو هفته به‌صورت مستمر برنامه‌های مختلف هنری مفرح با پیام‌های آموزشی مفهومی همراه با نمایش‌های عروسکی محبوب کودکان در آمفی‌تئاتر پارک ملت اجرا شده و با استقبال پرشکوه خانواده‌ها مواجه شد.

وی تصریح کرد: مسابقات متنوع و مختلف ویژه خانواده و کودکان طی مرداد امسال اجرا شد و در کنار جشنواره‌های فرهنگ و هنری پنجمین دوره مسابقات فوتبال محلات خوی نیز با حضور ۸۰۰ بازیکن کودک و نوجوان از محلات مختلف شهرستان خوی در قالب ۸۰ تیم بیش از ۱۸۶ بازی فوتبال طی مردادماه در زمین چمن مصنوعی پارک سلامت و مجموعه فرهنگی ورزشی بانوان شهرداری انجام‌شده و به تیم‌های برتر سه رده سنی زیر ۱۲ سال ،زیر۱۴ سال و زیر۱۶ سال جوایز نقدی اهدا شد.

شهردار خوی بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا ویژه‌ برنامه‌های متنوعی برای قشر کودک و نوجوان تا پایان سال تدوین و اجرا کنیم و قطعاً نشاط اجتماعی حاصل از این برنامه‌ها، موجب شکوفایی استعدادها، سلامت روانی و جسمی کودکان و تربیت نسلی با نگاه جدید به زندگی شهرنشینی خواهد بود.

انتهای پیام/۲۰۳۰/ن

[ad_2]

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا