ایران و جهان

حرف‌های«کولاکوویچ» حاوی پیام است/ تیم با آرامش راهی روسیه شود

مصطفی کارخانه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آغاز رقابت‌های انتخابی المپیک از روز جمعه و بازی ملی پوشان والیبال گفت: این مرحله فاز جدیدی برای بازیکنان ایران است. لیگ ملت‌ها به پایان رسیده و باید آن را فراموش کنیم. نتیجه خوبی در لیگ ملت‌ها کسب شد. نباید سطح توقعات را بالا ببریم. کسب عنوان پنجمی قابل قبول بود. حال باید این تیم را مورد تشویق قرار دهیم تا آنها را برای مسابقات پیش رو مهیا کنیم.

با ذهن المپیکی پیش برویم
کارشناس والیبال تأکید کرد: مسابقات مهمی در پیش داریم و باید تیم را برای حضور در المپیک آماده کنیم. گام اول رقابت‌های انتخابی المپیک است که ما باید با ذهن، تمرین و مسابقات المپیکی پیش برویم چرا که بالاترین عیار مدال، مدال المپیک است و باید تمام شرایط را برای رسیدن به المپیک فراهم کنیم.

کار را به «اما و اگر» نکشانیم
کارخانه تصریح کرد: سطح المپیک بسیار بالا است و ما نیز باید همه چیز را به آن سطح برسانیم. ابتدا باید در مسابقات انتخابی موفق شویم. نباید کار را به اما و اگر بکشانیم. اگر بتوانیم در مرحله نخست صعود کنیم باید این کار را انجام دهیم و آن را به مرحله بعد نسپاریم. بازی نخست ما مقابل تیم کوبا است. درست است که این تیم چند سال از محافل بین المللی دور بوده و بازیکنان کم تجربه ای دارد اما آنها قدرتی هستند و ما باید حواسمان را جمع کنیم. اگر بتوانیم بازی اول را خوب شروع کنیم بسیار مهم است.

بازی نخست برابر کوبا مهم است
وی افزود: راز موفقیت تیم ملی در لیگ ملت‌ها، شروع خوب بازی‌ها بود. در انتخابی المپیک نیز بازی نخست بسیار مهم است و باید گام به گام جلو برویم. هدف نخست باید مسابقات انتخابی المپیک باشد و تمام تمرکز خود را معطوف به این موضوع کنیم. همه باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند. کادر فنی، بازیکنان و فدراسیون به عنوان متولی این رشته باید شرح وظایف خود را به خوبی انجام دهند. میزان آمادگی ذهنی بسیار مهم است و یکی از عوامل موفقیت تیم ملی به شمار می رود. اگر تمام این عوامل با یکدیگر تلاقی پیدا کند، خروجی آن موفقیت خواهد شد.

ایگور نباید احساس تنهایی کند
به گزارش خبرنگار مهر، در تمرین روز یکشنبه تیم ملی والیبال، ایگور کولاکوویچ در جمع خبرنگارن از شرایط نه چندان خوب تیم ملی صحبت کرد. مصطفی کارخانه درباره صحبت های سرمربی تیم ملی پیش از اعزام مسابقات، گفت: باید به کولاکوویچ کمک کرد. او نباید احساس تنهایی کند. زمانی که او چنین حرف‌هایی را به زبان می آورد، مسئولان باید بدانند که این حرف هایش حاوی پیام است و ما باید در جهت مثبت تیم را هدایت کنیم. بازیکنان و کادر فنی باید با آرامش به مسابقات اعزام شوند. کسانی که متولی والیبال هستند از جمله داورزنی و سرپرست فدراسیون جلسه‌ای را با تیم برگزار و سپس آنها را راهی روسیه کنند. مسابقات مهمی در پیش داریم و هر کاری که نیاز است باید انجام دهد.

کارشناس والیبال در پایان گفت: حضور در المپیک افتخار بزرگی است. حتی از مسابقات لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان اهمیت انتخابی المپیک بیشتر است. باید این موضوع جدی گرفته شود و با فکر و ذهن المپیکی تیم را آماده کنیم. برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا