تیتر دو

برگزاری همایش ملی نقش گردشگری در توسعه اقتصاد مقاومتی به میزبانی اهواز

به گزارش خوز۲۴؛ همایش ملی نقش گردشگری درتوسعه اقتصاد مقاومتی با حضور دکتر یوسفی نماینده مردم اهواز ،باوی و حمیدیه و سرکار خانم دکتر موسوی مدیرکل اموربانوان استاندای در سالن همایش های بین المللی گیت بوستان توسط انجمن سفیران گردشگری خوزستان برگزار شد.

زیبا راکی مدیر سفیر گردشگری استان و مدیر روابط عمومی شرکت ساب خوزستان گفت: گردشگری علی رغم اینکه  صنعتی اشتغالزا است اما در ظاهر خانواده کوچکی دارد. انتظار داریم سایر مسئولین مجاب به بها دادن به صنعت گردشگری شوند زیرا صنعتی مولد اشتغال و ثروت است.

وی خطاب به یوسفی نماینده مجلس عنوان کرد: ۹۵ مردم ایران استرس شغل دارند، دولتی که خود را متولی اقتصاد می داند و دو سال شعار اقتصاد مقاومتی سر میدهد، با بها دادن به حوزه گردشگری می تواند این شعار را تحقق ببخشد. انتظار داریم تا برای مورد توجه قرار گرفتن این حوزه فعالیت های صورت بگیرد.

مدیر انجمن سفیران گردشگری  حادثه های اخیر گردشگری در خوزستان را باعث تضعیف این حوزه اعلام کرد و خاطر نشان کرد: میراث فرهنگی  می بایست بجای نام بردن از تورهای غیر مجاز نام، تورهای مجاز را بیشتر معرفی می کردندو یا برای برخی از برگزارکنندگان تورهای به إصطلاح غیرمجاز دوره های کوتاه مدت با ارایه مجوز لازم برگزار میکرد،برخی از این تورهای غیر مجاز به جای حذف ،به راحتی میتوانست از استانداردهای لازم برخوردار شود اما به علت سنگ اندازی های اداری از گرفتن مجوز ناتوان بودند.

ایشان درادامه  از شروع به کار قطار گردشگری در آبان ماه سال جاری خبر داد و یاد آور شد: امسال با برگزاری برنامه قطار گردشگری روستاهای در مسیر این تور احیا شدند. روستاییان با صنایع دستی و دیگر امکانات خود در یک روز توانستند درآمد کسب کنند. در این قطار برای ده نهاد به صورت مستقیم و غیر مستقیم  شغل ایجاد شد. در مدت غیبت فعالیت این قطار به دلیل گرمای هوا، یک مدیر هم سراغ آن را نگرفت؛ پروژه ای که تحولاتی را در این زمینه ایجاد کرد که باعث شد به این مسئله پی ببریم که به گردشگری که می تواند از نکات بارز اقتصاد مقاومتی باشد بها داده نشده است.

زیبا راکی درپایان ازحمایت مدیرعامل شرکت ساب خوزستان در برگزاری این همایش ملی بیان کرد فرهاد دارابی ،همه تلاش و توان خودرا برای برگزاری این همایش بکار گرفت که جا دارد از زحمات ایشان ومجموعه شرکت ساب قدردانی به عمل آید. ما شرکت ساب را حامی و پشتیبانی محکم توسعه گردشگری استان میدانیم

سرمایه گذاری در حوزه گردشگری اشتغال فراگیر ایجاد می کند

دکتر آزادی در خصوص اینکه توسعه کار آفرینی محوری از اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: کار آفرینی یک‌ کار ملی است که توانمند سازی و‌ ظرفیت سازی دو بال آن هستند. با شناسایی مزیت ها، تعریف پروژه ها و در اختیار قرار دادن ابزار کار و تسهیلات مورد نیاز  می توان اشتغال را تولید کرد مانند کشور چین که در یک سال ۶ میلیون شغل را تنها برای روستاییان تولید کرد.

استاد اقتصاد دانشگاه ایلام از لزوم جایگزینی حوزه ای درآمدزا در مقابل نفت گفت و عنوان کرد: ضربه دیدن منابع مالی نفت و گاز باعث ضربه وارد کردن به کشور می شود پس باید جایگزینی برای این منبع درآمدی باشد. در سال پایانی برنامه ششم اعلام شده که می بایست به جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی در سال برسیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا