ایران و جهان

واشنگتن خواستار قطع روابط کشورهای آمریکای لاتین با کره شمالی شد

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مایک پنس» از مقامات کشورهای شیلی، پرو، مکزیک و برزیل خواست تا به منظور اِعمال فشار بر پیونگ یانگ برای کنار گذاشتن برنامه موشکی و تسلیحات هسته ای خود، روابط دیپلماتیک و سایر پیوندهای خود را با کره شمالی قطع نمایند.

معاون رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور شیلی در شهر «سانتیاگو» گفت: «لازم است مقامات پیونگ یانگ دریابند که تمام گزینه ها بر روی میز است».

وی در ادامه افزود: «امید ما این است که شیلی، برزیل، مکزیک و پرو در گسستن تمام پیوندهای خود با کره شمالی به ما بپیوندند».

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که قطع روابط دیپلماتیک کشورهای آمریکای لاتین با کره شمالی «دستیابی به نتیجه ای صلح آمیز را تسهیل خواهد کرد!» و به پیونگ یانگ نشان خواهد داد که سرپیچی از اراده جامعه بین المللی، «هزینه بر خواهد بود».

مایک پنس همچنین مدعی شد که آمریکا «به راحتی اجازه نخواهد داد یک رژیم سرکش در کره شمالی به تسلیحات هسته ای دست یابد که می تواند با آن کشور ما را هدف قرار داده» و آمریکائیان را تهدید نماید.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت که «هدف واشنگتن آن است که شبه جزیره کره به منطقه ای عاری از تسلیحات هسته ای تبدیل شود و آمریکا از مقامات پیونگ یانگ می خواهد تا جاه طلبیهای هسته ای و موشکی خود را به طور دائمی کنار گذارند».

[ad_2]

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا