اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطسیاسیفرهنگیورزشی

رییس سازمان بسیج رسانه خوزستان: رسانه ها نقش موثری در ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات دارند

 

به گزارش خوز 24 از اهواز- سجاد بهمئی در نشستی که  شنبه ۱۶ دی ماه پیرامون حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو در اهواز برگزار شد، با تسلیت حادثه تروریستی کرمان، اظهارکرد: در بحث انتخابات مهم‌ترین نقش را رسانه‌ها و صدا و سیما ایفا می‌کنند؛ رسانه‌ها باید مردم را مجاب کنند که انتخابات پیش رو یک انتخابات در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بنابرهمین گزارش ، وی با اشاره به چهار راهبرد اساسی که از سوی مقام معظم رهبری برای انتخابات پیش رو بیان شده است، گفت: راهبردهای مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت، چهار راهبردی هستند که مقام معظم رهبری مدنظر داشتند. امروز عملی کردن راهبرد مشارکت وظیفه اصلی رسانه‌ها است و رسانه ها در این زمینه می‌توانند با آگاهی‌بخشی قوی، اعتمادسازی و ایجاد رضایت‌مندی قدم‌های مؤثری در بحث روایت بردارند و بهترین و اولین روایتگر باشند. وظیفه رسانه‌ها این است که در شرایط فعلی که جریان‌های رسانه‌ای معاند و مخالف اقدام به ناامیدسازی می‌کنند تا مشارکت حداکثری را پایین بیاورند، اجازه کارشکنی را ندهند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان بیان کرد: امروز دشمن اختلالی در دستور محاسباتی ما است و مهم‌ترین ترفندی که دشمن در حوزه اختلال محاسباتی ما انجام می‌دهد استفاده از بحث ظرفیت رسانه است. در بحث انتخابات چند اصل است که باید از آن ها پیروی کنیم و یکی از اصول بسیار مهم، اصل وحدت و مشارکت حداکثری است. در حوزه انتخابات اگر قرار است این اصل عملیاتی شود و تمام مردم را پای صندوق‌های رأی بیاوریم باید به تبیین واقعیت‌ها پرداخته شود. در حوزه رسانه و در بحث مشارکت حداکثری قطعاً باید در این زمینه توانمند باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این انتخابات حامل حیات نظام است و امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بر پشتوانه مردم است و باید از این ظرفیت و نیز کلیدواژه‌های مقام معظم رهبری برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی استفاده کنیم زیرا همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز در دیدار با مردم خوزستان و کرمان فرمودند راه‌حل حل مشکلات کشور حضور حداکثری در انتخابات است.

بهمئی ادامه داد: همچنین همه از جمله علما، اساتید و نخبگان باید اقدام به دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات کنند و در این زمینه رسانه‌ها و صدا و سیما باید از ظرفیت خود برای مشارکت حداکثری استفاده کنند.

وی گفت: همچنین رسانه‌ها باید با توجه به وظیفه خود آنچه در بحث اصلح‌گزینی وجود دارد را به مردم گوشزد و اعلام کنند. دشمن در تلاش است که از تمام ظرفیت خود برای ایجاد خلل در بحث نظام جمهوری اسلامی استفاده کند و نگذارد مجلس انقلابی تشکیل شود که ان شاءالله با تلاش شما اصحاب رسانه ناکام خواهند ماند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان بیان کرد: امروز پیوند بین رسانه‌ها و صدا و سیما و نیز پیوند بین بسیج رسانه و خانه مطبوعات و تشکیل یک مثلث قوی در بحث کمک به حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار تأثیرگذار است تا در نهایت بتوانیم رهنمودها و راهبردهای مدنظر مقام معظم رهبری در بحث مشارکت حداکثری را عملی کنیم. حوزه رسانه، خانه مطبوعات، صدا و سیما و سازمان بسیج رسانه ما باید خانه امید و امیدآفرینی باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا