اجتماعیاخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوتیتر یکستون وسطفرهنگیورزشی

رهبرمعظم انقلاب : در دفاع مقدس خون همه شهدای استان های ایران بر روی خاک خوزستان ریخته شده و این نمادهمبستگ ملت ماست.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز شنبه دوم دیماه در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم پرافتخار استان‌های خوزستان و کرمان در بخشی از سخنان‌شان با اشاره به ضرورت آگاهی «نسل جوان خوزستان و کرمان و همه کشور» از افتخارات تاریخی ملت و میراث ارزشمند ایران، گفتند: خوزستان در بیش از یک قرن اخیر، پرچمدار و مهمترین مرکز مقاومت ملت در مقابل بیگانگان بوده است که ایستادگی در مقابل هجوم نظامی انگلیسی‌ها در سالهای بعد از جنگ اول جهانی و حضور فعال در ملی کردن صنعت نفت از موارد مهم این ایستادگی بوده است.

ایشان تأکید کردند: مهمتر از همه، سینه سپر کردن همه اقوام عرب و غیر عرب، لر، بختیاری و دیگر اقوام در مقابل تهاجم صدام و خنثی‌کردن محاسبه غلط او درباره استقبال مردم عرب‌زبان خوزستان از مهاجمان بود که افتخاری جاودان است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاک پاک خوزستان را محل ریخته‌شدن خون بهترین جوانان همه استان‌ها خواندند و افزودند: خوزستان نماد همدلی و همبستگی همه ملت در دفاع از اسلام و انقلاب و ایران، و مظهر ویژگی‌های برجسته ملت ایران است.

ایشان همچنین با تجلیل از هویت عمیق فرهنگی مردم کرمان، نخبه‌پروری، نجابت اخلاقی، سلامت فکری، ایمان صادقانه و پیشگامی در پیوستن به نهضت اسلامی را از خصوصیات مردم این استان برشمردند و گفتند: این ویژگی‌ها زمینه بروز شخصیت بزرگی مثل حاج قاسم را فراهم کرده است.

رهبر انقلاب خصوصیات مردم خوزستان و کرمان را مایه افتخار و مباهات جوانان این استان و همه کشور دانستند و تأکید کردند: باید از این میراث نسلی و تاریخی برای جبران نقائص و عقب‌ماندگی‌های موجود، ساختن ایران و اثبات توانایی اسلام در اداره کشور استفاده کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Pallas v1.9.2 Creative Multi-Purpose WordPress Theme Packpals – Packaging Company Elementor Template Kit AJAX SEARCH for WooCommerce and WordPress v1.0 EasyGo (v1.0) Dineout & Table Booking | Restaurant Offers, Deals, Promotion | Dineout Clone Full Solution AEScripts BlenderAe v1.0.0 for After Effects
دکمه بازگشت به بالا