اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دودسته‌بندی نشدهستون وسطسیاسیفرهنگی

اختتامیه سوگواره ملی «پایتخت موکب‌ها» برگزار می‌شود/ارسال بیش ۳۱۷۰ اثر هنری به سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها

به گزارش خوز۲۴، نشست خبری دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها امروز ۳۰ آبان ماه در اداره کل تبلیغات اسلامی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

 

حمیدرضا بهوندی، دبیر سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها در این نشست با بیان اینکه فعالیت این دوره از سوگواره از ۲۰ مردادماه آغاز شد، گفت: با وجود اینکه در مدت زمان اندکی تا اربعین فراخوان سوگواره منتشر شد اما استقبال خوبی از آن شد.

 

بهوندی با بیان اینکه ۳۱۷۱ اثر توسط بیش از ۵۵۰ هنرمند به دبیرخانه دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها رسیده است، گفت: ۲۱۲ اثر از هنرمندان کشورهای عراق، هند، بحرین و آمریکا به دبیرخانه ارسال شد. با هدف جریان‌سازی سوگواره در استان، ۱۳ کارگاه در شش شهر خوزستان با حضور ۳۲۰ هنرجو و برای اولین‌بار در خوزستان تور عکاسی مذهبی در اربعین برگزار شد.

 

وی ادامه داد: از بین ۳۱۷۱ اثر رسیده، ۱۷۹۲ اثر در بخش عکس حرفه‌ای، ۸۳۱ اثر در بخش عکس موبایل، ۲۰۲ اثر در بخش نماهنگ و کلیپ، ۱۷۹ اثر در بخش پوستر و ۱۶۷ اثر در بخش مستند کوتاه بوده است.

 

وی بیان کرد: بخشی از آثار ویدیویی برگزیدگان اکران می‌شوند و ۹۰ اثر برگزیده بخش‌های عکس و پوستر چاپ می‌شوند و در اختیار هنرمندان برگزیده قرار می‌گیرند.

دبیر دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها گفت: برای اولین بار کارگاه گرافیک را در شمال خوزستان در دانشگاه جندی‌شاپور دزفول برگزار کردیم که هنرمندان شوش، اندیمشک و دزفول در این کارگاه شرکت کردند.

بهوندی با اشاره به اینکه پایتخت موکب‌ها از ظرفیت مردمی بسیار بالایی برخوردار شد، بیان کرد: در راستای جریان سازی سوگواره پایتخت موکب‌ها، کار خلاقانه‌ای توسط این تیم صورت گرفت و ۱۳ کارگاه در ۶ شهرستان ایذه، رامهرمز، بهبهان، اهواز، خرمشهر و دزفول با حضور ۳۲۰ هنرجو برگزار شد که این کار در خوزستان و حتی کشور کمتر انجام شده است.

محمد آهنر، دبیر بخش عکس سوگواره در این نشست اظهار کرد: در این بخش ۲ هزار و ۸۳۵ اثر از ۳۸۰ عکاس به دبیرخانه رسید.

آهنگر عنوان کرد: در راستای بالا بردن سطح کیفی عکاسی هنرمندان استان، برای اولین بار هفت کارگاه عکاسی برگزار شد.

امید مدحج، دبیر بخش مستند، کلیپ و نماهنگ دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها در این نشست بیان کرد: قصد نداریم که سوگواره فقط مختص ایام محرم و اربعین باشد بلکه می‌خواهیم در طول سال شاهد برگزاری آن باشیم و همه دغدغه ما در این سوگواره، رشد اهالی هنر استان بوده است.

وی ادامه داد: در بخش مستند کوتاه، نماهنگ و کلیپ ۲۰۲ اثر به دبیرخانه رسید که داوری شدند.

بر اساس این گزارش، پوستر دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها با طراحی «محمد ترک» رونمایی شد.

مراسم اختتامیه دومین سوگواره پایتخت موکب‌ها، ۱۲ آذر ماه ساعت ۱۸ در سالن همایش‌های بین‌المللی گیت بوستان در شهرستان اهواز برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا