اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دودسته‌بندی نشدهستون وسطسیاسیفرهنگی

بیش از ۷ هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خوزستان برگزار می‌شود

 به گزارش خوز۲۴| سردار نعمت الله باقری، در نشست خبری هفته دفاع مقدس که امروز در سالن جلسات مجتمع فجر برگزار شد، گفت: دفاع مقدس برگی زرین در تاریخ کشورمان است که ۸ سال خاک دادیم اما یک وجب خاک به دشمن ندادیم و از همین منظر بسیار اهمیت دارد.

سردار باقری دفاع مقدس را «بسیار مهم» عنوان کرد زیرا دشمنان اعتقاد داشتند به دلیل فروپاشی رژیم قبلی و اصلاح نیروهای نظامی جمهوری اسلامی‌ در اوایل انقلاب به راحتی ساقط خواهد شد اما نقش مردم در این حوزه اهمیت داشت و یکی از دلایل موفقیت ما نیز در جنگ همراهی ملت با رهبر انقلاب بود.

وی همچنین یادآور شد که در این دوران اخلاق نظری به اخلاق عملی تبدیل شد و رزمندگان، مسئولین و مردم ما بر اساس همین موضوع رفتار کردند و در دوران دفاع مقدس نیز انسان هایی تربیت شدند که ره یکساله را یک شبه رفتند.

سردار باقری با اشاره به اینکه زمانی وسعت ایران تا ۵ میلیون متر مربع بود اما حالا به یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع رسید، بیان کرد: زمانی به ما سلاح نمی‌دادند ولی حالا یکی از دلایل اینکه جسارت حمله به کشور ما را ندارند، رسیدن به مرحله «بازدارندگی» و «اقدام پیش دستانه» است.

وی همچنین دشمنان را مانند «مگسان» دانست که به دنبال «زخم‌هایی در جامعه ایران هستند تا بلافاصله روی آن بنشینند» و آنها با برجام و مذاکره نیز محال است دست از دشمنی خود بردارند.

سردار باقری همچنین اظهار کرد: در مسایل اقتصادی نمی‌توان منکر مشکلات شد اما در مقایسه با سایر کشورها که نه فشار اقتصادی، روانی و نظامی دارند ما در شرایط بهتری قرار داریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا