اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطسیاسیفرهنگی

کمبود لکوموتیو علت کاهش قطار در خط راه آهن اهواز – مشهد

فارس من| کمبود لوکوموتیو علت کاهش قطار در خط راه آهن اهواز – مشهد

خوز 24 از اهواز به نقل از خبرگزاری فارس در حالی که با فرا رسیدن فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی مردم استان خوزستان انتظار افزایش حرکت قطارها از راه‌آهن جنوب به سمت دیگر استان‌ها از جمله خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد را داشتند اما از اردیبهشت‌ماه سال‌ جاری با کاهش حرکت قطار در خط آهن اهواز – مشهد مواجه شدند.

عبدالکریم درویش‌زاده مدیر کل راه آهن جنوب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به پیگیری این موضوع توسط مجموعه راه‌آهن جنوب اظهار کرد: تا قبل از اردیبهشت‌ماه روزانه یک قطار از اهواز به سمت مشهد حرکت می‌کرد و به صورت یک روز در میان نیز یک قطار دیگر به مسافران خط راه‌آهن اهواز- مشهد خدمات‌رسانی انجام می‌داد که متاسفانه قطار دوم حذف شد.

وی افزود: مشابه این مشکل برای خط راه‌آهن اهواز- تهران نیز پیش آمده است و این خط نیز با چنین شرایطی روبه‌رو شده است.

درویش‌زاده کمبود لوکوموتیو را علت حذف قطار دوم خط راه‌آهن اهواز – مشهد عنوان کرد و گفت: کاهش حرکت قطارها برای دیگر استان‌ها نیز ایجاد شده است. برنامه‌ریزی‌ برای حرکت قطارهای مسافربری در تهران و بر اساس امکانات موجود انجام می‌شود و استان‌ها در این خصوص هیچ دخل و تصرفی ندارند.

وی با اشاره به تلاش‌های راه‌آهن جنوب برای حل این مشکل، ادامه داد: برای راه‌اندازی مجدد قطار دوم در خط راه‌آهن اهواز-مشهد مکاتبات زیادی با مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون ناوگان و معاون امور مسافری راه‌آهن کشور انجام شده است و تهران به ما قول داد که این موضوع را بررسی کند که منتظر اعلام نتیجه پیگیری‌ها هستیم.

درویش‌زاده مشکلات پیش آمده برای تهیه بلیت به شهر مقدس مشهد را نیز به دلیل کمبود لوکوموتیو دانست و گفت: ما مشکل واگن نداریم اما کمبود لوکوموتیو و کاهش حرکت قطارها سبب شد که نتوانیم پاسخگوی متقاضیان سفر به استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا