اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطسیاسیفرهنگی

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در اهواز پایان یافت

 

 

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز – حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: این دوره از مسابقات یکی از باکیفیت‌ترین مسابقات قرآنی است که شاهد آن بودیم و خداوند را شاکریم که این توفیق را داد که این مسابقات را در استان عزیز و شهید پرور خوزستان برگزار کنیم.

وی افزود: حوزه‌های علمیه، تشکل‌ها و موسسه‌های قرآنی، دانشگاه‌ها و جوانان خوزستانی در برگزاری پرشور و موفق این مسابقات قرآنی نقش آفرینی کردند و امیدواریم در مسابقات سراسری بعدی شاهد برگزاری کیفی‌تر این مسابقات که مورد عنایت و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب است باشیم.

خاموشی با بیان اینکه قرآن شریف به عنوان معجزه الهی بزرگترین نسخه شفابخش بشریت و رهایی بخش انسان‌ها از منجلاب، کج‌روی‌ها و انحرافات فکری و اخلاقی است بیان کرد: این مسابقات کمک زیادی به ترویج معارف قرآنی در سطح جامعه خواهد کرد و فرصت بسیار خوبی برای بهره‌گیری بیشتر از آموزه‌های الهی است.

وی با تاکید بر اینکه باید جوانان را بر اساس مفاهیم قرآنی تربیت کرد و نباید اجازه داد غربی‌ها فرمان و نسخه چگونه تربیت کردن بدهند افزود: اگر ما به تعالیم قرآنی تمسک جوییم مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه ما برطرف می‌شود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: همه ما باید تلاش کنیم نسل‌های آینده را بر اساس آموزه‌های قرآنی تربیت کنیم.

وی افزود: استقبال جوانان و نوجوانان از مسابقات قرآنی نشان دهنده اقبال آینده‌سازان کشور به درک مفاهیم قرآن و عمل به دستورات اخلاقی و تربیتی این کتاب آسمانی است.

بنابرهمین گزارش ، پنجمین و آخرین روز از چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور ۹۸ نفر از برادران و ۸۳ نفر از خواهران در بخش رشته‌های آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم سه شنبه شب در اهواز برگزار شد.

در پایان این رقابت‌ها در هر بخش پنج نفر و در مجموع ۴۰ نفر در بخش برادران و خواهران مورد تجلیل قرار گرفتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Vault (v2.0.13) Multi-Purpose Elementor WordPress Theme Pixwell Modern Magazine wordpress theme University (v2.3.0) Education Responsive WordPress Theme Writer - Best blogging app ever 22 July 20 Clean Corporate Pro v3.1
دکمه بازگشت به بالا