اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطسیاسیفرهنگی

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم تبیین معیارهای کتابخانه تراز اسلامی/ دشمن در همه ظرفیت‌های جنگ ترکیبی ورود کرده است

به گزارش خوز ۲۴ از استان خوزستان، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب عصر امروز سه‌شنبه (۱۰ آبان) در روستای دوکوهک شهرستان رامهرمز با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

 

 

عباس محمدیان در این مراسم ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران این جشنواره، با بیان اینکه امروز این افتخار فرهنگی نصیب روستای دوکوهک رامهرمز شده است اظهار کرد: هشتمین جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب به ایستگاه پایانی رسید و این رویداد سرآغازی برای حرکت‌های بعدی و ظرفیت‌های آینده است.

 

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به منزله ارتقای منزلت اجتماعی و فرهنگی است افزود: هر جایی که انس با کتاب در اولویت قرار گیرد مطمئنا معضلات اجتماعی و فرهنگی کمتر خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه قرآن کلام روحبخش تک‌تک خانه‌هاست و دین اسلام نیز دین کتاب است اضافه کرد: کتاب و کتابخوانی باید معیار و ملاک داشته باشد از این رو لازم است معیارهای یک کتابخانه تراز اسلامی را تبیین کنیم.

 

محمدیان تاکید کرد: امروز دشمن در همه ظرفیت‌های جنگ ترکیبی ورود کرده از این رو باید هوشیار باشیم و مراقبت کنیم که کتاب‌هایی ترویج ندهیم که با ظرفیت‌های فرهنگی جامعه در تضاد باشد.

 

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترها و والدین باید توجه داشته باشند که این یکی از ابزارهای نفوذ دشمن است اذعان کرد: امروز باید کسانی را که روشنفکری می‌کنند جدای از کسانی بدانیم که ادای روشنفکری را درمی‌آورند.

 

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما در یک انقلاب فرهنگی قرار گرفتیم خاطر نشان کرد: در این برهه که باید در اجرا و عمل برنامه‌ریزی و دقت داشته باشیم، کتاب باید در تاریخ جاودانه بماند.

 

 

قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقدیر از فعالان و برگزیدگان جشنواره روستای کتاب روستاهای دوکوهک و باصدی، قصه‌گویی، اجرای موسیقی محلی، شاهنامه‌خوانی، رونمایی از المان کتاب و برپایی غرفه‌های محصولات روستا و کتاب‌های منتشر شده از نویسندگان رامهرمزی از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا