دسته‌بندی نشده

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان: ۲۱۹ هزار شهید سند معتبری از فداکاری جوانان کشور برای دفاع از مرز و بوم است

به گزارش  پایگاه خبری خوز ۲۴ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،سردار عباس یوسفی شامگاه سه شنبه (یکم بهمن) در آیین بزرگداشت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با عنوان سردار مهربانی که در چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی چراغ راه را برای طی کردن مسیر انقلاب برای نسل های بعد از خود به ارمغان گذاشتند.

وی با اشاره به نقش شهدای انقلاب، افزود: شهدای انقلاب اسلامی که در راستای مبارزه با طاغوت در تبعید یا اعدام به شهادت رسیدند اگرچه داغ بزرگی برای خانواده خود به جای گذاشتند اما شهادت آنها ذخیره بسیار عظیم معنوی برای جامعه ما به همراه داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان بیان کرد: در ابتدای سال های عمر انقلاب اسلامی حماسه های دوران دفاع مقدس از سوی جوانان شکل گرفت و با اهدای خون خود از میهنمان دفاع کرده و اجازه ندادند دشمن به سرزمین مقدس ما دست یابد.

وی اشاره به بیش از ۲۱۹ هزار شهید دفاع مقدس، اظهار کرد: این سند نشان می دهد مردم ما حاضرند در این سطح وسیع شهید دهند اما ذره ای از خاک کشورمان دست دشمنان نیفتد.

یوسفی ادامه داد: این درحالی است که وقتی تاریخ را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم هر زمان تا قبل از انقلاب اسلامی در ایران اتفاقی افتاده بدون هیچ زحمت و چشم‌داشتی بخشی از سرزمین ایران واگذار می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس ۲۲۰ هزار جوان ما با منزلت و جایگاه اجتماعی مختلف تنها با یک فرمان امام راحل که جبهه را واجب شرعی اعلام کرد، جان خود را فدای میهن کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به نقش زنان در کنار مردان، اظهار کرد: در کنار این جوانان زن های بسیار قوی و مقاومی قرار داشتند که در کسوت مادران، خواهران و همسران، رزمنده‌ها را راهی جبهه های جنگ می کردند.

وی با بیان اینکه این زنان در دوران پس از جنگ نیز نقش های ارزنده ای ایفا کردند، ادامه داد: فداکاری مادران و همسران مثال زدنی است چه آن هنگام که خبر شهادت فرزند یا همسر خود را می شنیدند و چه هنگامی که در انتظار آزادی آنان به سر می بردند.

یوسفی خاطر نشان کرد: زنان کشورمان همچنین در نگهداری از جانبازان سند ارزشمندی از فداکاری به یادگار گذاشته اند و از سویی اجازه ندادند خم به ابروی فرزندان جانبازان و آزادگان بیاید.

وی تصریح کرد: جنگ هشت سال دفاع مقدس از بی نظیر ترین جنگ های دنیا بود که برای بسیاری از ملت ها الگو شد و اکنون در کشورهای مقاومت با تاسی از ایثارگری ها،فداکاری شهدا و خانواده های آنان در برابر ظلم مقاومت می کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به شخصیت شهید سردار قاسم سلیمانی،اذعان داشت: سردار سلیمانی تنها یک مبارز و فرمانده نظامی نبود بلکه یک مدیر و فرمانده بود که برای مقابله با او تمام قدرت‌های استکباری با هم قرار گذاشتند.

وی تصریح کرد: اقداماتی که سردار قاسم سلیمانی در دنیا انجام داد فقط جنگ نبود بلکه برانگیختن بود و به فرموده مقام معظم رهبری ایشان قطعا از یاران امام زمان هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا