ایران و جهان

شناسایی ۷۲۰ دانش‌آموز با استعداد در رشته‌های ورزشی/ حضور ۳۵ هزار دبیر ورزش در مدارس

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه ۲ اظهار کرد: در سال‌های دور خانواده‌ها زیاد دنبال این نبودند که فرزندان‌شان ورزش کنند حتی مانع می‌شدند اما امروز تغییر نگرش عمومی ایجاد شده است و خانواده‌ها خواستار ورزش کردن فرزندان‌شان هستند و حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: ۹۱ سال از اجرایی شدن ورزش در مدارس می‌گذرد که ۵۱ سال آن قبل از انقلاب و ۴۰ سال آن بعد از انقلاب است و نکته حائز اهمیت این است که به رغم تمام مشکلات و تحریم‌ها، شاهد توسعه نیروی انسانی متخصص ورزشی هستیم.

حمیدی با بیان اینکه قبل از انقلاب ۵۰۰ نیروی متخصص تربیت‌بدنی در مدارس وجود داشت، گفت: در حال حاضر ۳۵ هزار نیروی متخصص تربیت‌بدنی دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در مدارس کشور فعالیت می‌کنند که ۵۰۰ نفر دانشجوی دکترا و یا دارای مدرک دکترای تربیت‌بدنی هستند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب ۳ مرکز تربیت نیروی تربیت‌بدنی در کشور وجود داشت، ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰ مرکز آموزش عالی برای تربیت نیرو در رشته تربیت بدنی وجود دارد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت‌های انجام شده در این وزارتخانه برای تأمین زیرساخت‌های ورزش دانش‌آموزی اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده است در گذشته ۱۵۰ فضای ورزشی برای دانش‌آموزان وجود داشت اما اکنون ۳۰۸۰ فضای ورزشی وجود دارد که ۸۷۰ فضای ورزشی در حال ساخت است و از این تعداد ۲۳۰ استخر است.

وی با بیان اینکه در حوزه استعدادیابی یک نظام یکپارچه همگون بین آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان وجود دارد، گفت: ۴٫۵ میلیون دانش‌آموز در المپیادهای درون مدرسه‌ای شرکت کردند که رؤسای فدراسیون با حضور در این رقابت‌ها، ۷۲۰ دانش‌آموز بااستعداد ورزشی را شناسایی کردند. 

حمیدی با تأکید بر اینکه نظام غربالگری ورزش دانش‌آموزی شکل گرفته است، افزود: تنها حلقه مفقوده سنین ۲ تا ۶ سال است که باید سواد حرکتی شکل بگیرد.

وی درباره حفظ معاونت تربیت‌بدنی و سلامت در ساختار وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تأکیدی از طرف دولت بود که در وزارتخانه‌ها یک معاونت کم شود؛ با حمایت وزیر آموزش و پرورش و همچنین سازمان امور اداری، معاونت تربیت‌بدنی و سلامت حفظ شد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا