اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطفرهنگی

مدیر کل کمیته امداد خوزستان: جمع‌آوری ۶۰۰ میلیارد ریال کمک مردمی در جشن نیکوکاری امسال هدفگذاری شده است

 

 

 

 

به گزارش خوز 24 از اهواز – جمال شیبه شنبه 19 اسفند ماه در نشست خبری به مناسبت هفته نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد در محل این اداره کل بیان کرد: از ابتدای آغاز هفته نیکوکاری (۱۴ اسفند ماه) تا کنون ۴۵۰ میلیارد ریال کمک مردمی جمع‌آوری شده که در صورت تحقق هدف تعیین شده ۳۰ درصد افزایش کمک خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ نوع خدمت از سوی کمیته امداد به مددجویان ارائه می‌شود اظهار کرد: کمک‌هایی که به مددجویان انجام می شود از ۲ بخش کمک‌های مردمی و دولتی است.

شیبه اظهار کرد: خانوارهایی که در دهک یک تا سه قرار دارند زیر پوشش این نهاد قرار می‌گیرند و جوانان جویای کاری که در دهک یک تا پنج هستند می‌توانند از تسهیلات اشتغال کمیته امداد استفاده کنند.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان با اشاره به شعار امسال هفته نیکوکاری با عنوان ” عید همدلی” تصریح کرد: مردم می‌توانند کمک‌های خود را از راه‌های مختلف از جمله با کد دستوری “ستاره ۸۸۷۷ستاره ۰۶۱” و یا شماره

حساب ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۰۵۷۵ پرداخت کنند.

 

جمع آوری ۲۴۰ میلیارد ریال صدقات مردم خوزستان

شیبه اظهار کرد: سال گذشته ۲۴۰ میلیارد ریال صدقات مردم استان جمع‌آوری شد که صدقات جمع‌آوری شده در بخش‌های مختلف اشتغال، فرهنگی، آموزشی و درمان هزینه می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان اظهار کرد: اولویت در کمیته امداد توانمندسازی و اشتغال خانواده‌های مددجو است و خانواده های توانمند شده از زیر پوشش این نهاد خارج خواهند شد.

 

ایجاد ۲۱ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در خوزستان

مدیر کل کمیته امداد خوزستان با اشاره به اولویت این نهاد در اشتغالزایی مددجویان اظهار کرد: ۲۱ هزار فرصت شغلی در سال گذشته با ایجاد ۱۲ هزار شغل برای مددجویان استان ایجاد شد.

وی گفت: برای امسال نیز ایجاد ۱۳ هزار شغل از ۶۳ هزار تعهد اشتغال استان به کمیته امداد محول شده بود که این تعداد تحقق یافته است.

شیبه ادامه داد: ۲۲ هزار میلیارد ریال برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد استان تخصیص یافته بود که تا کنون ۱۵ هزار میلیارد ریال جذب شده است؛ در صورت همکاری بانک‌ها تا پایان سال جاری نیز باقی این اعتبار جذب استان خواهد شد.

بنابر همین گزارش ، ۱۳۰ هزار خانوار معادل ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد خوزستان هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا