اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

از ۲۳ اسفند تا ۱۰ فروردین ماه انجام شد؛ جابجایی حدود ۱۲۰ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان ریلی جنوب

 

به گزارش خوز 24 -محمدعلی مرادی در خصوص جابه‌جایی مسافران در ایام پیک نوروزی تا روز ۱۰ فروردین ماه سال جاری اظهار کرد: در این راستا آمار جابجایی مسافر از ۲۳ اسفندماه تا ۱۰ فروردین ماه حدود ۱۲۰ هزار مسافر بوده که شامل درون و برون استانی می‌شود.

وی افزود: در این بازه زمانی آمار مسافر جابجا شده توسط قطارهای درون استانی ۵۵ هزار و ۴۸۸ نفر بوده که توسط قطارهای حومه‌ای (روزانه ۱۰ رام) جابجا شده‌اند.

مرادی عنوان کرد: قطارهای درون استانی در مسیرهای اهواز – اندیمشک (دو رام) و بالعکس، اهواز -بندرامام –ماهشهر (دو رام) و بالعکس و اهواز -خرمشهر (یک رام) و بالعکس به صورت روزانه و با کمترین هزینه در حال جابجایی مسافر هستند.

وی با بیان اینکه قطارهای سراسری راه‌آهن جنوب از مبادی اهواز و خرمشهر به مقاضد تهران و مشهد هر کدام روزانه ۲ رام است، گفت: تمامی سیرها به صورت ظرفیت کامل صورت می‌گیرد و هیچگونه افزایش بهای بلیتی در ایام نداشته‌ایم.

مدیرکل راه‌آهن جنوب عنوان کرد: در بازه زمانی ۲۳ اسفندماه سال گذشته تا ۱۰ فروردین ماه امسال در مجموع ۲۳۱ رام قطار اقدام به جابجایی مسافران کردند که شامل ۱۷۰ رام قطار حومه‌ای و ۶۱ رام قطار سراسری بوده است.

مرادی به اقدامات صورت گرفته جهت ارتقای ایمنی و آمادگی راه‌آهن جنوب برای ایام نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای کشیک‌های ۲۴ ساعته و لغو مرخصی روسای ادارات جهت خدمات‌رسانی بهتر به مسافران نوروزی، حرکت درزین پیشرو در زمان بارندگی جهت چک کردن مسیر و سیر ایمن قطارهای مسافری، برگزاری مانورهای متعدد در آستانه عید نوروز با هدف ارزیابی و ارتقاء توان امداد و نجات کارکنان اداره کل، اجرای مانور گروگانگیری در ایستگاه راه‌آهن اهواز توسط پلیس راه‌آهن جنوب، اجرای مانور خروج قطار از خط، امدادرسانی به مصدومین و بازگشایی خط، مانور ترمز سریع و ناگهانی قطار به علت وجود شئ خارجی در مسیر خط یک ایستگاه اهواز و مصدومیت مسافرین جهت ایجاد هماهنگی ما بین اورژانس، آتشنشانی، گروه ایمنی و …، همکاری با هلال احمر جهت ایجاد غرفه آموزش کمک‌های اولیه و cpr در ایام نوروز درب ایستگاه راه‌آهن اهواز و ایجاد غرفه بازی برای کودکان در ایستگاه مسافری اهواز با مشارکت هلال احمر از جمله این اقدامات بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا