اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

آغاز به کار سیزدهمین کنگره سالانه تصویربرداری بیماری‌های زنان در اهواز

خوز 24 از اهواز – دکتر مرتضی طهماسبی در حاشیه برگزاری سیزدهمین کنگره سالانه تصویربرداری بیماری های زنان که امروز(۵ بهمن‌ماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: چارچوب کنگره تصویربرداری بیماری‌های زنان از سوی وزارت بهداشت تعیین شده است و سالانه در دانشگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه از روش‌های مختلف تصویربرداری مانند سونوگرافی، ام آر ای و.‌.. برای تشخیص بهتر بیماری‌های مرتبط با بارداری و زنان استفاده می‌شود، هدف از برگزاری این کنگره، بررسی تخصصی موارد مربوط به تصویربرداری بیماری‌های زنان است.

دبیر اجرایی سیزدهمین کنگره سالانه تصویربرداری بیماری‌های زنان با بیان اینکه دبیرخانه این کنگره نیز در بیمارستان گلستان اهواز فعال است، گفت: در این کنگره متخصصانی از استان‌های فارس، اصفهان، تهران و لرستان شرکت کرده‌اند. این کنگره از امروز آغاز به کار کرده و در دو روز فعال است.

وی بیان کرد: تازه‌های تصویربرداری پزشکی در تشخیص آنومالی‌های جنین، تازه‌های تصویربرداری پزشکی در بررسی ضایعات و مدیریت حاملگی چند قلویی و نقش تصویربرداری پزشکی در بررسی علت درد لگن از محورهای کنگره هیتند.

طهماسبی گفت: همچنین تازه‌های تصویربرداری در تشخیص و مدیریت بیماری آندومتریوز و روش‌های نوین و تازه‌های پزشکی در درمان بیماری آندومتریوز از دیگر محورهای کنگره هستند.

وی افزود: گروه‌های هدف این کنگره، گروه‌های رادیولووژی، زنان و مامایی، پریناتولوژی، جراحی عمومی، اورولوژی، آزمایشگاه و پاتولوژی، گروه ژنتیک و گروه جنین شناسی در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند. تکنسین‌های رادیولوژی، ماماها و پزشکان عمومی نیز از دیگر مخاطبان هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا