اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دودسته‌بندی نشدهستون وسطسیاسیفرهنگی

رشد ۱۱ درصدی جابجایی مسافر در راه آهن جنوب

 

به گزارش خوز۲۴ به نقل از صدا و سيما ،محمدعلی مرادی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به جابجایی یک میلیون و ۶۸ هزار و ۷۸ مسافر از طریق راه آهن جنوب در ۸ ماهه امسال، گفت: این رقم پارسال ۹۶۶ هزار و ۴۵۵ نفر بوده که مقایسه آمار‌ها رشد ۱۱ درصدی جابجایی مسافر را نشان می‌دهد.


وی تعداد قطار‌های سراسری روزانه از مبدا اهواز و خرمشهر به تهران را ۲ رام به صورت رفت و برگشت اعلام کرد و افزود: همچنین ۲ قطار سراسری در مسیر اهواز-مشهد مسافران را جابجا می‌کنند.


مرادی می‌گوید: برای رفاه حال شهروندان خرمشهر و ماهشهر  قطار مشهد در روز‌های شنبه هر هفته از خرمشهر و روز‌های سه شنبه از مبدا ماهشهر برای جابجایی مسافران در نظر گرفته شده است.


اداره کل راه آهن جنوب درحال حاضر دارای ۳ محور اهواز – اندیمشک (تا ایستگاه هفت تپه)، محور اهواز – بندر امام خمینی (ره) – ماهشهر و محور اهواز – خرمشهر – شلمچه است.


شبکه ریلی استان خوزستان از نظر طول خـط اصـلی در کشـور رتبه هشتم را از میان مناطق ۲۱ گانه راه آهـن دارا بوده و در مجموع حـدود ۶٪ درصـد طول شبـکه ریلی کشـور را تشکیل می‌دهد.

این اداره کل جمعا دارای ۱۸ ایستگاه و طول خطوط اصلی موجود ۵۴۴ کیلومتر و طول خطوط فرعی (مانوری و صنعتی – تجاری) حدود ۱۹۸ کیلومتر است.


ایستگاه راه آهن اهواز برای مسیر‌های ایستگاه راه آهن تهران،  ایستگاه راه آهن قم،  ایستگاه راه آهن مشهد و ایستگاه راه‌آهن اراک سرویس دهی انجام می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا