ایران و جهان

مسکو:در آمریکا برای عدم لغو تحریم‌های ضدروسی، اتفاق نظر وجود دارد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه در سخنانی تصریح کرد: آمریکا علی رغم هرگونه تحولات آتی، تحریم ها علیه روسیه را لغو نخواهد کرد؛ در این مورد در واشنگتن اتفاق نظر وجود دارد.

معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: نمی توان رد کرد که ایالات متحده تصمیم به کاهش سطح روابط دیپلماتیک با روسیه و اقدامات جدید در زمینه اخراج دیپلمات های روس بگیرد. روسیه و آمریکا امروز در استانبول در سطح مدیران بخش های مربوطه درباره فعالیت سفارتخانه ها و عوامل تحریک‌ کننده در روابط دوجانبه گفتگو می کنند.

ریابکوف در ادامه اضافه کرد: وخامت عامدانه روابط با آمریکا انتخاب ما نیست، اما ما بر اساس اصل متقابل عمل خواهیم کرد.

در ارتباط با روابط میان مسکو و واشنگتن، وی دیروز در گفتگو با روزنامه ایزوستیا گفته بود: مذاکرات روسیه و آمریکا در مورد ثبات راهبردی متوقف شده؛ اما پایان نیافته است. من فکر می‌ کنم این مذاکرات متوقف شده اند. ما جلسه کمیسیون مشورتی دوجانبه در مورد معاهده استارت جدید را به تعویق انداختیم، اما آن را لغو نکرده ایم. اگر زمانی آمریکایی‌ ها آماده از سرگیری [گفتگوی ثبات راهبردی] باشند، ما آماده خواهیم بود. می‌ دانیم که این کار آسانی نخواهد بود زیرا گفتگوهای قبلی با مشکلات پیش رفت و اکنون می‌تواند مشکلات بیشتری در موضع ایالات متحده وجود داشته باشد که برای ما خوشایند نخواهد بود، اما به هر حال تصمیم با آنهاست. ما در صورت بروز مشکلات به آنها رسیدگی خواهیم کرد، اما از آنها التماس نمی‌کنیم، درخواست لطف نمی‌کنیم و تنها در صورتی می‌توان انتظار داشت که گفتگوها به نتیجه برسد که طرف مقابل بفهمد که امتیازات یکجانبه روسیه مطرح نیست.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا