اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسط

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان: برای ایجاد فرهنگ حجاب در جامعه به باورهای قوی بین جوانان نیازمندیم

 

 

 

 

به گزارش  خوز ۲۴ – مریم مراداسکندری ، اظهار کرد: در سال ۹۱ مقام معظم رهبری بحث الگوی سوم زن را مطرح کردند. پیش از آن هم ایشان و امام خمینی رحمه الله علیه در میان بیانات‌شان از الگو بودن زن مسلمان و حضرت زهرای مرضیه سخن به میان آوردند اما اینکه الگوی سومی را بتوانیم با نه‌گفتن به شرق و غرب به جهان عرضه کنیم زمانی امکان‌پذیر است که الگوهای زن معرفی، پاسداشت و شناخته شوند. ما در کنگره هفت هزار زن شهید، زنانی را داریم که هر یک از ویژگی‌های آن‌ها به حق گفتنی و شنیدنی است و می‌تواند خود الگو باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان افزود: حجاب نماد هویت اسلامی، نماد زن مسلمان و موضوعی بسیار لطیف است که افرادی در سال ۱۳۱۴ در قیام مسجد گوهرشاد برای این موضوع جان خود را هدیه کردند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد فرهنگ حجاب در جامعه به باورهای قوی در بین جوانان نیازمندیم، افزود: باید به صورت جدی آسیب‌شناسی شود که چرا پس از گذشت چهل و سه سال از انقلاب اسلامی همچنان در حوزه حجاب با مشکلات مختلف مواجه هستیم.

مراداسکندری تاکید کرد: امروزه ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های فرهنگی می‌توانند در ارتقای فرهنگ‌ عفاف و حجاب به میدان بیایند و در فضای مجازی نقش‌آفرینی کنند تا از این طریق ســبک زندگی مردم را که به شــدت تحت تاثیر فضای مجازی و آموزش‌های غلط در حال تغییر است، اصلاح کنند.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان افزود: ما باید تلاش کنیم از فرصت‌ها استفاده کنیم و بی‌توجهی و بی‌تفاوتی را کنار بگذاریم. آموزش و ارایه اطلاعات صحیح و ایجاد فضای ســالم در گفت‌وگو پیرامون عفاف و حجاب بسیار تاثیــرگذار خواهــد بود. به عنوان نمونه بــرای تقویت فرهنگ عفــاف و حجاب برگزاری جشــنواره‌های لباس برای اقشار مختلف در سنین متفاوت بسیار مهم است اما صاحب نظران و کارشناسان این حوزه به جای تشــویق در این گونه موارد بیشتر مورد نقد منفی قرار می‌گیرند تا تشــویق و اصلاح موارد، ضمن این که جشــنواره‌های پوشاک نیاز به بودجه و یا اسپانســر دارد که کمتر در این حوزه ســرمایه‌گذاری می‌شود.

مراداسکندری ادامه داد: موضوع آموزش مجازی در حوزه عفاف و حجاب بســیار مهم اســت و باید در بودجه‌ریزی‌ها برای توســعه امر به معروف و نهی از منکر و حوزه عفاف و حجاب هزینه کرد و از نســل جوان برای تدوین برنامه‌های آموزشــی، هنری، فرهنگی در حوزه تقویت فرهنگ عفاف و حجاب و رعایت حیا در ابعاد مختلــف در جامعــه باید کمک گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا