اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسط

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خبر داد آمادگی کمیته امداد امام(ره) خوزستان برای جمع‌آوری زکات فطره

 

 

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز جمال شیبه در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: پایگاه‌های کمیته امداد امام(ره) به منظور جمع‌آوری زکات نمازگزاران در مساجد، مصلی‌ها و مراکزی که نماز عید در آن برگزار می‌شود، مستقر خواهند بود.

وی افزود: همچنین شهروندان می‌توانند برای ادای زکات فطریه خود به دفاتر کمیته امداد امام(ره) به عنوان دبیر شورای زکات خوزستان در سراسر استان خوزستان مراجعه کنند.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: پایگاه‌های ثابت و سیار شورای زکات در مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام(ره) و مساجد سراسر استان خوزستان برای جمع‌آوری فطریه و کفاره و کمک به فقرا تدارک دیده شده‌اند و در روز عید سعید فطر آماده خدمت‌رسانی هستند. فطریه جمع‌آوری‌شده برای کمک‌هزینه معیشت، رفع سوءتغذیه کودکان، کمک‌هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه، مسکن و اشتغال هزینه می‌شود.

شیبه با بیان اینکه زکات فطریه جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان به حساب نیازمندان واقعی واریز خواهد شد، افزود: میزان زکات فطریه برای هر نفر بر اساس قوت غالب و نظر مراجع محترم تقلید پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: زکات فطره در همان محلی که جمع‌آوری می شود به نیازمندان آن محل، تقدیم می‌شود و کمیته امداد امام(ره) از این فرصت برای کمک به جامعه اسلامی و نیازمندان محروم جامعه استفاده می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی برای پرداخت زکات فطره‏، بیان کرد: شماره‌گیری از طریق کد دستوری #۵*۰۶۱*۸۸۷۷* با وارد کردن کد هر شهرستان به منظور دریافت وجوه زکات فطریه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه سایت کمیته امداد به آدرسkdc  EMDAD.IR آماده دریافت زکات فطریه است، افزود: شماره کارت‌های کمیته امداد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۴۲۲۲ برای دریافت فطریه عام و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۲۴۹۸ برای دریافت فطریه سادات و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۰۷۶۴ برای دریافت کفاره غیرعمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۹۰۳۹ برای دریافت کفاره عمد زکات فطریه فراهم شده است.

شیبه افزود: اپلیکیشن‌های بله، بام، سکه، ایوا و سنا نیز بخش دریافت زکات فطریه را برای مشترکان خود فعال کرده‌اند و مردم با مراجعه به این اپلیکیشن‌ها می‌توانند زکات فطریه خود را پرداخت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا