اجتماعیاخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

مدیرکل اموربانوان وخانواده استانداری/بهبود معیشت در مناطق غیربرخوردارباتوان افزایی زنان روستایی

 

 

 

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز -اولین جشنواره شکرانه برداشت زعفران در شهرستان دزپارت از سوی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری، و اداره کل امور روستایی و شوراها و فرمانداری شهرستان دزپارت، امروز (سه شنبه) در روستای قلعه سرد از توابع بخش مرکزی شهرستان دزپارت برگزار شد.

زینب پارسافخر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ، در خصوص این جشنواره، اظهارکرد: توسعه پایدار کشور بدون توسعه روستایی محقق نمی‌شود و برای رسیدن به توسعه، اولین نیاز شناخت پتانسیل روستاها است و زنان نیز جزء ارکان اصلی برای توسعه پایدار و پیشرفت روستاها هستند. به ویژه این که زنان روستایی مدیران اقتصادی خانواده هستند و در فعالیت‌های مختلف نیز حضور دارند.

وی با بیان این که با توان افزایی جوامع محلی به ویژه زنان روستایی، بهبود معیشت در مناطق غیر برخوردار محقق می‌شود، افزود: توجه به نقش زنان در توسعه کشور از جمله توسعه اقتصادی و حمایت از ایجاد اشتغال برای زنان از جمله اشتغال زنان روستایی نقش بسزایی در تولید دارد. به ‌طور سنتی زنان روستایی همواره بخش مهمی از فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی خانواده را برعهده دارند و یکی از برنامه های ما در زمینه رونق مسایل اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار، گسترش و تقویت طرح های نو به ویژه با محوریت بانوان در مناطق غیر برخوردار، روستایی و عشایری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: همان ‌طور که شاهد هستیم در سال های اخیر با محوریت مجموعه جهادکشاورزی، کشت زعفران در برخی از مناطق استان با موفقیت و با کیفیت بالایی به ثمر رسیده است که ان شاءالله با رشد و توسعه آن شاهد کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضعیت معیشت خانواده های مناطق روستایی مان باشیم.

وی بیان کرد: با استقرار دبیرخانه دائمی برگزاری این جشنواره نیز ثبت برند زعفران منطقه و تجاری سازی، آموزش و استفاده از روش های نوین، تشکیل تعاونی و صندوق های خرد و کلان، جذب اعتبار و تسهیلات قرض الحسنه، تقویت گردشگری و بوم گردی، توان‌افزایی جوامع محلی ویژه زنان روستایی، تلاش برای برقراری بیمه افراد، ایجاد اشتغال خانوادگی و… به جد دنبال خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا