اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسط

۱۲۰۰ خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان خوزستان هستند/لزوم مشارکت در آزادسازی زندانیان

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ از اهواز- حجت السلام قدرت هاشم نیا امروز چهارشنبه ۱۵ بهمن در جشن تکریم همسران مددجویان در سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) و‌ روز مادر در سالن ستاد دیه استان برپا شد، اظهار کرد: انجمن حمایت از زندانیان با کمک خیرین و نیکوکاران به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تاکنون توانسته بخش مهمی از دغدغه‌ها و مشکلات مالی خانواده‌های زندانیان را با حمایت انجمن برطرف کند.

وی افزود: انجمن حمایت از خانواده های زندانیان یک مجموعه مردمی است که هیئت مدیره آن دادستان و اعضا آن مدیرکل زندان ها و فرماندار است و این مجموعه تلاش در جهت کاهش آسیب های ناشی از حبس سرپرستان خانواده هایی که در بند زندان هستند، فعالیت می کند.

رییس ستاد دیه خوزستان با بیان اینکه آمار زندانیان به شدت بالا است، گفت: بر حسب توانمندی که داشتیم یک هزار و ۲۰۰ خانواده را تحت پوشش قرار دادیم.

هاشم نیا در ادامه با بیان اینکه همسران زندانیان کوهی از درد و مشکلات هستند، عنوان کرد: از مسئولین و بزرگان توقع داریم که از این انجمن حمایت کنند.حدود ۱۰ تا ۱۵ فعالیت اقتصادی در انجمن داریم و درآمدها برای معیشت خانواده ها هزینه می شود.

وی در پایان توضیح داد: ما هر ماه بسته های معیشتی و کمک تحصیلی اختصاص می دهیم و شعار ما این است که هیچ فرزند زندانی نباید از تحصیل باز بماند که در این راستا به آن بسته هایی اختصاصی در اختیارشان قرار می دهیم.

 

زینب پارسافخرمدیرکل بانوان و خانواده استانداری خوزستان نیز در ادامه برنامه تکریم همسران مددجویان اظهار کرد: وجود ارزشمند و فداکارانه ای که مادران در درون خانواده خود دارند و به تقویت فرزندان و امورات زندگی در غیاب همسران به دلیل مشکلاتی که بوده و معضلاتی که حائز شده در کنار خانواده خود نیستند به ایفای نقش می‌پردازند بسیار حائز اهمیت است.

پارسافخر با تاکید بر حمایت از همسران زندانیان و ارائه خدمات به آنها، گفت: توجه به توانمندسازی و تاب‌آوری زندانیان بعد از رهایی و گسترش چتر حمایتی برای خانواده‌ها به ویژه کودکان لازم است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا