ایران و جهان

گفتگوی تلفنی پوتین و ماکرون پیرامون برقراری ثبات در منطقه قره باغ


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی وی روز سه شنبه پیرامون وضعیت کنونی در قره باغ به طور مفصل گفتگو کرده و آمادگی متقابل خود را جهت تداوم هماهنگی در جنبه‌های مختلف توافق صلح تأیید کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که وضعیت در منطقه تثبیت می‌شود و توافقنامه‌های نهم نوامبر که به امضای رؤسای جمهور روسیه و آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان رسید، در کل به مرحله اجرا گذاشته شده‌اند. طرف‌ها به فعالیت موفق حافظان صلح روسیه که آتش بس و امنیت غیرنظامیان را بنا به درخواست باکو و ایروان تضمین می‌کنند، اشاره کردند. طرف‌ها همچنین آمادگی متقابل خود را برای هماهنگی بیشتر در جنبه‌های مختلف توافقنامه قره باغ، به ویژه در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تأیید کردند».

طبق این بیانیه، مشکلات بشردوستانه مرتبط با بازگشت پناهجویان به میهن خود، بازسازی زیرساخت‌ها، صیانت از بناهای یادبود مذهبی و فرهنگی از جمله مهمترین موضوعات مورد بحث بودند.

گفتنی است که این مقامات پیش از این نیز در روز شانزدهم نوامبر درباره برقراری ثبات در منطقه قره باغ و استقرار یک گروه حافظ صلح در منطقه گفتگو کردند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا