ایران و جهان

لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیاز به اصلاحات اساسی دارد


به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف امروز در نطق پیش از دستور مجلس با بیان اینکه فرارسیدن ایام فاطمیه را تسلیت عرض می کنم، گفت: ملت ایران در عزاداری های گذشته ارادت قلبی خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان داده اند و در این روزها نیز همانطور که مراجع عظام تقلید تأکید کرده اند، لازم است اقامه عزای حضرت فاطمه زهرا(س)  با شکوه و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.

وی بیان کرد: همانگونه که در طول سال‌های دفاع مقدس، رمز بسیاری از پیروزی های ملت ما «یا فاطمه زهرا (س)» بود، امروز هم دست به دعا بر می داریم و از ایشان عبور از سختی های ناشی از همه گیری بیماری کرونا و باز شدن گره های معیشتی را می خواهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر این ایام، عزاداری امسال فرصت خوبی برای بزرگداشت مقام مرد میدان، عاشق واقعی خاندان اهل بیت و خادم مخلص حضرت فاطمه زهرا (س) شهید حاج قاسم سلیمانی است که با باور واقعی و قلبی به گره گشا بودن عنایات این خاندان، عمر خود را وقف دفاع از مقام انسانیت و تأمین امنیت و رفاه و آسایش مردم کرد.

قالیباف درباره همه گیری بیماری کرونا، تأکید کرد: اولویت و تأکید اصلی ما روی سلامت مردم و رفع هرچه سریعتر مشکلات و محدودیت ها است و هر مسیری که ما را سریع تر و مطمئن تر به هدف رفع دغدغه های مردم در خصوص کرونا برساند، باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: مردم عزیز ما مطمئن باشند که مجلس در این موضوع با استفاده از توان کارشناسی متخصصان برای تأمین مالی تولید واکسن داخلی و یا خرید و یا وارد کردن واکسن با دولت همکاری لازم را خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه سال آینده نیز، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع  این روزها مسئله بررسی لایحه بودجه سال آینده است که بودجه مهمترین سند سالانه حکمرانی کشور است که هم جهت گیری های کلان و اساسی اقتصادی در آن نمود پیدا میکند و هم در زندگی جاری مردم تأثیر ملموس می گذارد.

قالیباف گفت: ما معتقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نیاز به اصلاحات اساسی دارد چرا که کسری تراز عملیاتی لایحه بودجه نسبت به بودجه سال قبل، ۱۱۷ درصد رشد داشته است و هزینه ها ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده در حالی که درآمدها حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: کشور ما فرصت هایی چون سه هزار میلیارد نقدینگی، اموال، املاک و دارایی های دولتی، معادن و منابع طبیعی بیشمار، سرمایه انسانی و علم و دانش تخصصی بسیار زیادی دارد و چنین کشوری می تواند حتی در همین بودجه، کسری تراز عملیاتی را کاهش دهد.

تکمیل می‌شود…


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا