ایران و جهان

خودکفایی در ساخت انواع شناورها/ تکمیل زنجیره ارزش در صنعت دریایی


به گزارش خبرنگار مهر، سردار سعید محمد عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از شرکت صدرا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخت و آب‌اندازی دومین نفتکش اقیانوس‌پیما بیانگر ظرفیت و توان بالای ما در صنایع دریای است.

وی با اشاره به اینکه اکنون در عرصه ساخت صنایع دریایی به خودکفایی دست یافته‌ایم، تصریح کرد: با تلاش و همت جوانان ایرانی به توان بالایی در حوزه ساخت کشتی رسیده‌ایم و نیازی به خارج از کشور نداریم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اشاره به توان این قرارگاه در ساخت شناورهای غول‌پیکر نفتی، رزمی، صیادی و … بیان کرد: ساخت شناورها در قرار خاتم الانبیا نقش مهمی در ایجاد و توسعه اشتغال دارد.

وی رونمایی از نفتکش اقیانوس‌پیما توسط متخصصین داخلی را نمودی از توان و تخصص نیروهای داخلی دانست و اضافه کرد: این مراسم رونمایی به نوعی پیامی به دشمنان خصوصاً ترامپ بود که بدانند تحریم‌ها نمی‌تواند جلوی پیشرفت ایران اسلامی را بگیرد.

محمد ادامه داد: نفتکش ۱۱۳ هزار تنی افراماکس در اوج تحریم‌ها در مدت دو سال ساخته شده و با وجود همه تحریم‌ها و فشارها با مهندسی و تکنولوژی ایرانی و با اجرای متخصصان صدرا تکمیل و به آب اندازی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اجرای پروژه توسعه میدان نفتی رشادت توسط شرکت صدرا افزود: پروژه تعمیرات خطوط لوله منطقه پارس جنوبی و تعمیرات ۱۸ سکوی پارس جنوبی به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار شده است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء از انعقاد قرارداد برای ساخت چند شناور نیز خبر داد و گفت: پروژه‌های جدیدی به سبد شرکت صدرا اضافه شده است که نقش مهمی در توسعه اشتغال در این شرکت خواهد داشت.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا