ایران و جهان

آغاز ثبت موکبها و هیاتهای حسینی در سامانه جامع برای هماهنگی بیشتر


به گزارش خبرگزاری مهر، بخش شعائر، موکب‌ها و هیأت‌های حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به دو آستان قدس حسینی و عباسی اقدامات جامعی را برای ساماندهی موکب‌ها، نمایندگی‌ها و واحدهای وابسته به آن در استان‌های عراق آغاز کرده است.

این امر برای ساماندهی و ارتقای فعالیت‌های موکب‌ها و همچنین جهت افزایش هماهنگی‌ها در برگزاری مراسم عزاداری و خدمت رسانی به زائران در استان کربلا یا استان‌های دیگر صورت می‌پذیرد.

ریاض نعمه السلمان، رئیس این بخش گفت: پس از برگزاری چندین جلسه با موکب داران و مسئولان واحدها و نمایندگی‌های استان‌ها تصمیماتی برای ساماندهی و هماهنگی موکب‌ها اتخاذ گردید. پرسنل این بخش اقدامات اولیه را آغاز کردند که شامل صدور معرفی نامه‌های جدید و به‌روزرسانی اطلاعات جامع همه موکب‌های خدماتی و عزاداری ثبت شده در پایگاه اطلاعات این بخش می‌باشد.

وی گفت: یک جدول زمانی برای این کار بر اساس هر استان تنظیم شده است. به طوری که موکب داران مدارک لازم برای ثبت اطلاعات مورد نظر را به نمایندگی‌های این بخش در استان‌های عراق ارائه می‌دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

السلمان تاکید کرد: معرفی نامه جدید دارای بارکد و شماره‌های خاصی می‌باشد که امکان جعل یا دستکاری در آن وجود ندارد و در آنها عنوان صاحب معرفی نامه و مسئول نمایندگی و واحد ذکر شده است. این معرفی نامه‌های رسمی پنج سال اعتبار دارند و معرفی نامه‌های قدیمی که هر سال تمدید می‌شدند؛ باطل می‌گردد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا