اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسط

مقابله با کرونا با اجرای طرح محله محور

سیدمحمد علوی امروزدوشنبه ۳ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اهواز اظهار داشت: این طرح شامل چند مرحله است که توسط مراکز بهداشت، هلال احمر، بسیج، معتمدین محله، پایگاه های سلامت در خانواده ها و سمن ها اجرا می شود.

وی گفت : هدف اصلی این طرح شناسایی، ردیابی افراد و در نهایت قرنطینه کردن مبتلایان و در صورت نیاز ارجاع آنان به مراکز بیمارستانی و سرپایی است.

علوی گفت: هدف کلی این طرح که با نام سردار شهید قاسم سلیمانی مزین شده است، مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از نیرو‌های بسیج و هلال احمر است.

وی افزود: همچنین قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رهگیری و رصد فعال به میزان ۸۰% در یک ماه و ۹۰% در سه ماه، کاهش بستری حداقل به میزان ۳۰% در یک ماه و ۵۰% در سه ماه، کاهش مرگ حداقل به میزان ۱۰% در یک ماه و ۴۰% در سه ماه و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر به میزان ۵۰% در یک ماه و ۹۰% در سه ماه از اهداف اختصاصی این طرح هستند.

برخورد با واحد های صنفی متخلف کرونایی

علوی گفت: مشارکت بسیج، محله و خانواده محور بودن، جلب مشارکت مردمی، رعایت موازین کنترل عفونت، ارایه فعال خدمات و مراقبت ها، جلب همکاری بین بخشی، بهره گیری از ظرفیت هر خانه یک پایگاه سلامت و استفاده از فن آوری‌های نوین جزو اصول این طرح می‌باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا