اخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

اهدای جهیزیه به زوج‌های تحت حمایت کمیته‌ امداد خوزستان

اهدای هزار و 500 سری جهیزیه به زوج های تحت حمایت کمیته‌امداد خوزستانبه گزارش خوز ۲۴ از خوزستان، محمدرضا علیپور، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان خوزستان با اشاره به اینکه پرداخت کمک‌هزینه تهیه جهیزیه و هدیه ازدواج به جوانان نیازمند تحت حمایت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه حمایت این نهاد است، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری هزار و ۵۰۰ فقره کمک هزینه ازدواج و جهیزیه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان به مددجویان زوج‌های تحت حمایت اهدا شد.

وی افزود: دختران تحت حمایت و زنان سرپرست خانواری که قصد ازدواج مجدد دارند، از کمک بلاعوض و پسران خانواده‌های تحت حمایت از هدیه ازدواج برخوردار می‌شوند.

علی پور با اشاره به سال جهش تولید گفت: جهیزیه و کالاهای ضروری زندگی از کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی تهیه و در اختیار نوعروسان قرار می‌گیرد و با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و توزیع پنج قلم کالای اساسی جهیزیه شامل، یخچال، اجاق گاز، ماشین لباس‌شویی، جاروبرقی و تلویزیون را برای خانواده‌های نیازمند پیش‌بینی کرده که در حال انجام است.

وی اظهار کرد: با هدف افزایش ازدواج‌های پایدار و ترویج سبک زندگی اسلامی و کاهش آمار طلاق، کارگاه‌های مختلف آموزشی با موضوعاتی چون آیین همسرداری، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، ازدواج سالم، فرزند پروری و اخلاق در خانواده برای زوج‌های جوان برگزار می‌شود.

وی به طرح کوثر برای کمک به ازدواج جوانان و تأمین جهیزیه دختران تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و گفت: با توجه به سخت بودن شرایط اقتصادی در حال حاضر، خیران و نیکوکاران می‌توانند با شماره‌گیری #۰۶۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه و بخشی از هزینه‌های ازدواج یا تأمین جهیزیه زوج‌های جوان را تقبل کنند در این طرح حمایتی سهیم باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا