اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسط

افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری دانشگاهی در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ «جمال شیبه»  اظهار کرد: پیرو تفاهم‌نامه مشترک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و کمیته امداد خوزستان، صد و نود و یکمین مرکز نیکوکاری خوزستان در دانشگاه چمران با حضور حجت‌الاسلام شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان افتتاح شد.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان افزود: با هدف ساماندهی و هدایت کمک‌های مومنانه و تلاش‌های خیریه دانشگاهیان و تقویت روحیه انفاق و مواسات در آنان و ارتقای سطح مشارکت‌های مردمی دانشگاهیان، مرکز نیکوکاری نهال امید طرح منا در دانشگاه چمران اهواز افتتاح شد.

 

وی با اشاره به اینکه تجربه ثابت کرده جامعه دانشگاهی در حرکت‌های خیرخواهانه و خداپسندانه همیشه پیشگام و فعال بودند اضافه کرد: به منظور گسترش هم‌افزایی و تعامل میان مراکز فرهنگی در راستای اجرای تفاهم‌نامه مشترک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه و کمیته امداد مرکز منعقد شد.

 

شیبه تصریح کرد: برابر توافقات انجام شده هم‌افزایی در ارائه خدمات به مددجویان و غیرمددجویان حسابی در صندوق امداد ولایت افتتاح شده و به اعطای وام قرض‌الحسنه می‌پردازد.

 

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز نیکوکاری باعث هم‌افزایی در خدمت‌رسانی به نیازمندان می‌شود ابراز کرد: تاکنون ۱۹۱ مرکز نیکوکاری در استان دایر شده که ۹ واحد از این مراکز به صورت تخصصی فعالیت دارند.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ادامه داد: از این مراکز نیکوکاری تخصصی پنج مرکز در حوزه اشتغال سه مرکز در حوزه مسکن و یک مرکز در حوزه رسانه با همکاری حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد در استان ایجاد شده است.

 

وی در پایان یاد آور شد: تشکیل این مراکز تخصصی برای نظام‌مند کردن ارائه خدمات اشتغال و کارآفرینی و کمک به رفع موانع، مشکلات و تنگناهای فضای کسب و کار مددجویان به واسطه امکانات و توانمندی‌های کارآفرینان نیکوکار بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا