اخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران: تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد، زمینه ساز توسعه كسب‌وكار در كشور است/ تفاهمات همكاری باید در حداقل زمان به قرارداد تبدیل شود

 

به گزارش  خوز 24 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران؛ محسن خجسته مهر در مراسم امضای ۱۷ تفاهم و قرارداد همکاری در شرکت ملی نفت ایران گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار قرارداد منعقد کردیم که ۱۲.۵ میلیارد دلار از آن مربوط به میادین مشترک بوده است.

وی اضافه کرد: در دو هفته گذشته نیز پتروشیمی ها به سرمایه‌گذاری در توسعه میادین نفت و گاز وارد شدند و توسعه ۱۰ مخزن گازی به ارزش ۷ میلیارد دلار به‌ آن‌ ها واگذار شد.

به گفته خجسته مهر هم اکنون مطالعات مخازن انجام شده و بلافاصله پس از نهایی شدن مطالعات اولیه وارد فاز قراردادی خواهد شد.

معاون وزیر نفت همچنین با اشاره به امضای تفاهمات ۱۵ مخزن نفتی و گازی در شرکت نفت نیز گفت: انتظار داریم که این قراردادها در کوتاهترین زمان به قرارداد تبدیل شوند.

بر اساس این گزارش آیین انعقاد ۸ قرارداد و تفاهم‌نامه مربوط به ساخت و تولید بار اول در شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.

این قراردادها و تفاهمات صبح امروز و در سومین روز از برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت و با حضور مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، منعقد شد.

توافقات انجام شده شامل ۵ یادداشت تفاهم‌ و ۳ قرارداد است که میان شرکت های فعال سازنده تجهیزات صنعت نفت و مدیریت پشتیبانی ساخت و تامین کالا و به صورت تولید بار اول صورت خواهد گرفت.

حجم این قراردادها بالغ بر ۴.۵ همت بوده و با شرکت های توانمند ایرانی امضا شده است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا