ایران و جهان

عادی سازی روابط باعث بدتر شدن اوضاع کشورهای عربی می‌شود


به گزارش خبرگزاری مهر، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه در گفتگو با شبکه المیادین اعلام کرد که تسلیم شدن در برابر رژیم صهیونیستی باعث نمی‌شود که هیچ کشور عربی بهتر شود بلکه کاملاً برعکس، شرایط را بدتر می‌کند.

وی افزود: راه کار حل مسائل مربوط به سوریه، فلسطین و ملت‌های عربی این است که قدرتمند باشیم و مقاومت کنیم.

شعبان بیان کرد: برخی هواداران عادی سازی روابط معتقد هستند که دشمن صهیونیستی آنها را دوست و شریک خود می‌داند درحالیکه این‌طور نیست.

شعبان گفت: دشمن صهیونیستی موفق شده است این تفکر را گسترش دهد که هزینه جنگ بالا بوده و صلح کم هزینه تر است. نمی دانم نفع امارات از عادی سازی روابط با اسرائیل چیست؟

این مسئول سوری ادامه داد: یکی از دلایل مطرح کردن مسائل طایفه‌ای در کشورهای عربی این است که عوامل مطرح کردن این مسائل، ما را به عنوان شهروندان یک کشور که هویت ملی و عربی داریم نمی‌بینند بلکه ما را به عنوان مسیحی، مسلمان، کرد و … می‌بینند.

شعبان در خصوص مذاکره با آمریکا گفت: ما قبل از خروج اشغالگران از کشورمان با آنها مذاکره نمی‌کنیم. دلیل هدف قرار گرفتن سوریه، نقش این کشور در منطقه و در محور مقاومت است. ارتباط دادن بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تروریسم و قانون سزار بسیار مهم است چرا همه این مسائل در یک سناریو می گنجد.

وی اضافه کرد: اعراب تنها از دولت آمریکا می‌ترسند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا