اخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران: اقدامات نفت، زیربنایی و اساسی است/ تمام قد در كنار دانش بنیان ها ایستاده ایم

 

به گزارش خوز 24 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته مهر صبح امروز و در حاشیه سومین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، و در حاشیه پنل تخصصی معرفی طرح های توسعه‌ای شرکت نفت و گاز پارس با رویکرد جذب سرمایه،  تامین کالا و فناوری، به انجام اقدامات زیربنایی در سطح شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و گفت: اقدامات انجام شده به ویژه در خصوص تقویت شرکت های دانش بنیان و دریافت مجوز راه اندازی آزمایشگاه های مرجع از جمله این اقدامات است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی صندوق پژوهش و توسعه، رسما شرکت های دانش بنیان را وارد فعالیت های تمام صنعتی کردیم و با گشایش LC، مشوق های لازم را نیز برای آن ها ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: ۸۵ درصد کالا و تجهیزات در هر دوبخش پایین دست و بالا دست متکی به ساخت داخل است و برای حدود ۳۰ درصد از دیگر تجهیزات، برنامه های مدونی برای ساخت بار اول و مهندسی معکوس انجام داده ایم که بالغ بر روی ۳۵۰ میلیون دلار و ۳ هزار میلیارد تومان است که قراردادهای آن منعقد شده است.

اهمیت شرکت نفت و گاز پارس به دلیل ماموریت مهمی است که به آن واگذار شده است.

عدم‌ انجام فاز ۱۱ و تعويق ۲۰ ساله آن به دلیل دشواری کار و عدم جسارت در تصمیم گیری برای به سرانجام رسیدن این فاز بوده است.

حفاری یک حلقه چاه در یک بلوک جدید در پارس جنوبی انجام شده و بر اساس نتایج مطالعات،  احتمالا نصب سکوی ۵۰۰ میلیارد فوت مکعبی در آن انجام خواهد شد.

فشارافزایی در پارس جنوبی به مثابه تولد جدید این میدان است.

چهار قرارداد با چهار پیمانکار عمومی امضا شده و سعی در استفاده حداکثری از ظرفیت داخل و خارج خواهد بود.

در آینده نزدیک قراردادهای مربوط به ساخت کمپرسور و تجهیزات فشارافزایی انجام خواهد شد و روند مذاکرات با شرکت های ایرانی در حال انجام است.

با اجرای این طرح درآمد ۹۰۰ میلیارد دلاری برای کشور به‌ ارمغان خواهد آورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا